• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DM blir Sterling Blue

Guest

ScanFlyer Gold
Sterling klar med IATA-aftale
Der skulle ikke blive problemer med IATA når Sterling i morgen eller senest onsdag overtager Maersk Air.
Sterling har meddelt Maersk Airs codeshare-partnere, at deres passager fra november kun tilbydes én klasse
Et af rygterne om Sterlings forestående overtagelse af Maersk Air er, at International Air Transport Association ikke vil godkende Sterling. Men det problem er netop ryddet af vejen, siger Sterlings kommercielle direktør, Stefan Vilner, til Take Off.

Det handler om de såkaldte AOC’er, Air Operators Certificate, som udstedes af et lands luftfartsmyndigheder for at et flyselskab må operere. Sterling er modsat Maersk Air ikke IATA-medlem.

”Vi har netop haft en telefonkonference med IATA om Maersk Airs AOC’er. Løsningen bliver i første omgang at Sterling har to AOC, navnet på Maersk Airs AOC bliver midlertidigt til Sterling Blue. Sterling har ikke taget stilling til, om vi skal være IATA-medlem. Men ved at aftalen nu er i hus, kan Sterling også efter overtagelsen af Maersk Air f.eks. flyve codeshare på vegne af Maersk Air ud af Billund til bl.a. Frankfurt, Paris, Amsterdam, London osv.,” siger Stefan Vilner og tilføjer:
”Vi har meddelt samarbejdspartnerne på disse ruter, at vi fra 1. november kun kan tilbyde én klasse på disse korte codeshare-flyvninger.”

Og Maersk Air bliver i GDS-reservationssystemerne til 1. april, hvor der skiftes til sommerprogrammet. Hvad der sker herefter er ikke afgjort.

Sammenlægning af Sterling og Maersk Air skulle være sket i dag, mandag, men blev fredag udskudt 24 timer til i morgen, tirsdag – onsdag kan også være en mulighed. Det er de tekniske formaliteter, der skal på plads, om Sterlings leje af Maersk Airs fly fra A.P. Møller.
Kilde: takeoff.nu
 
Back
Top