• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DM ændre FRA-CPH inden de er kommet igang

Guest

ScanFlyer Gold
DM ændre FRA-CPH inden de er kommet igang

Det lader til at DM alligevel ikke vil flyve aftenturen fra FRA via CPH til BLL, nu går den nonstop til BLL. Derved bliver der kun en afgang fra FRA til CPH. DM's FRA schedule bliver så:

BLL-FRA 263 0740-0900 1-7
FRA-BLL 264 0955-1110 1-7
BLL-FRA 265 1120-1240 1-5
FRA-CPH384 1410-1530 1-5
CPH-FRA385 1715-1835 1-5
BLL-FRA 267 1715-1835 7
FRA-BLL 268 1955-2110 123457

der vil dog i visse perioder også flyves dag 4+5 om eftermiddagen fra BLL

Det lader til at markedet i CPH ikke er så stort som alligevel antaget, lad os håbe at BLL snart får aftenflyet tilbage i fuldt omfang.

Replying to Topic 'DM ændre FRA-CPH inden de er kommet igang'

De er vel kommet til den konklusion at FRA-CPH-BLL ikke er en hensigtsmæssig løsning, hvilket egentlig ikke er overraskende.

Nu er det vel også begrænset hvor megen lokal trafik der er mellem CPH og FRA - hovedparten er vel connection som Star Alliance sidder tungt på.

Originally posted by PP

Nu er det vel også begrænset hvor megen lokal trafik der er mellem CPH og FRA - .
helt enig, derfor kan det undre at de i det hele taget gik ind på ruten, af andet end prestige grunde og det tvivler jeg på, at de har råd til ret længe

Prestige kan jeg ikke forestille mig der er tale om - i så fald er det da gået helt galt for dem hos DM. Nej mener vel at der er grundlag for at de med deres proskoncept kan kapre en god del af den mængde lokal pax. der er på en rute som f.eks. CPH-FRA.

Det undre mig dog lidt at man ikke satse på andre destinationer hvor konkurrencen ikke er nær så hård eller måske slet ikke eksisterende - men det er jo et spørgsmål om strategi. Niche-strategi er tilsyneladende ikke den strategi DM vælger, men en mere aggressiv form i et forsøg på at lokke kunder fra hovedsageligt SAS.

DM mangler dog i mine øjne for at kunne få succes med denne strategi, feed fra resten af norden ind til CPH - hvad sker med OSL og ARN som DM længe har talt om i samarbejde med Norwegian og Nordic? For man har tilsyneladende ikke selv intention om at beflyve disse destinationer med eget udstyr.

Uanset spændende at følge udviklingen og se hvornår der kommer en konsolidering på det skandinaviske marked...

Back