• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Diversion spm.

vadheim

ScanFlyer Blue
Hender det at OSL får "diversions" pga av tekniske problemer? Tenker da stort sett på ruter fra Storbritannia, Amsterdam til Japan som flyr over Norge (iflg. Great Circle Mapper). Andre ruter?

Replying to Topic 'Diversion spm.'

Har ikke hørt noe om BA, VS og KLM fra Japan ihvertfall. Men det var vel en 767 fra KLM som hadde en fuel-stop i Stavanger for ikke så alt for lenge siden. Den kom vel fra Vancouver...

Tror du kan telle på ei hånd hvor mange ganger dette har skjedd siden '98..

Virker som om Helsinki er førstevalget ihvertfall for KLM og Air France.. :naughty:

Originally posted by vadheim

Hender det at OSL får "diversions" pga av tekniske problemer?

Tja.... ikke akkurat et utenlandsk selskap men.................. :

http://www.adressa.no/nyheter/midtnorge/article373491.ece

Dette var jo i går kveld. Dere må begynne å lese Adressa gutter.............:D :D :D

Antallet transits som flyr gjennom Norge, er mye lavere enn f.eks Finland og Sverige (pga østersjørutene) Lavere antall ruter = mindre diversions.

Kan vel hænde sig at BA/AF kunne diverte til OSL på deres ruter fra Japan....
----
CPH er brugt ved diversion med Qantas når London var lukket....og Cubana
divertede til CPh fra Moskva....om det stadig er sådan ved jeg ikke

Hilsen
Ole

Det er vel BA, VA og KLM som er mest aktuelle, på Tokyo rutene.

Swissair hadde vel 2 diversions mellom ZRH og LAX eller omvendt......MD-11 begge ganger saavidt jeg hsker....

Aeroflot hadde en diversion til TRD for en stund siden, men det var p.g.a. en medisinsk krisesituasjon, ikke teknisk.

EDIT: Det var en 767-300, og jeg tror den var på vei fra MOW til NYC.

Originally posted by dc-8-63

Swissair hadde vel 2 diversions mellom ZRH og LAX eller omvendt......MD-11 begge ganger saavidt jeg hsker....

Det var fuelstop pga uvaer og glatte baner i Zurich ... ikke diversion. Tror det var to dager paa rad, og lurer paa om ikke BGO fikk en ogsaa ..

Originally posted by Cedlind

Aeroflot og Thomas Cook/Condor har begge vært på TRD med 767 i samme anledning.
23.09.2003 Thomas Cook Boeing 767-300 D-ABUE Landing pga. syk pax
03.06.2002 Aeroflot Boeing 767-300 VP-BAX Landing pga. syk pax

(fra trd.airpics.com)

Og så kan jeg nevne American Airlines med 767 mens de ennå fløy til Arlanda. Vet ikke hva grunnen for det var, men de hadde en tur nedom Værnes de også.

Back