• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ditt eller datt - eller var det DOT?

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Vel fremme på Brødrene Krog`s Uldvarefabrik.

Flytoget gikk som vanlig - heldigvis uten folk fra Skøyen, Lysaker, Sandvika, Asker og Drammen - m.a.o. god plass ombord selv om det var avgang i rush`n.

Egen innsjekk for DAT og DOT - men den var ubemannet så da ble vi vinket inn til BAG DROP for Norwegian og boardingkort utskrevet ganske så hurtig.

Vanvititg mye folk i sikkerhetskontrollen - men med god tid så gjorde ikke det noe. Avgang fra Gate 4 - nesten ferdig med antall skritt på skrittteller`n for i dag. Ca. 20 personer som skulle til Røros. SAAB`n så vel ut innvendig som økonomien til bilfabrikanten med samme navn - snakk om sliten kjerre. Benplass var det ikke - heldigvis satt jeg på en 2-seter og fikk krkete meg ned og brukte gulvplassen for begge setene .

Avgang på tid og opp i luften ble det servert kaffe av en flyvertinne som snakket engelsk og litauisk. Annonsering ombord stod de danske pilotene for.

Litt risting opp og ned gjennom skylaget og en skikkelig sprettlanding bortover rullebanen her på Røros.

Nå skal jeg ut i gatene...(...kremt - gaten!)
 
WOW!!! For en forskjell. Jeg fløy med RUN(down)med seter som hadde kun halvparten av seteryggen... Snakk om å komme til himmelen da jeg tok toget hjem i dag...
 
Standarden af sæderne er vel på line med Norwegian B733, her skal man ovenikøbet selv betale kaffe, vand, juice og aviser.
 
.

Avgang på tid og opp i luften ble det servert kaffe av en flyvertinne som snakket engelsk og litauisk. Annonsering ombord stod de danske pilotene for.

Er besetningen ansatt og bosatt i Norge, eller er dette "pendlere" som jobber her i kortere perioder? Noen som vet ?
 
Jeg har intrykk av (etter å snakke med DOT folkene daglig på CUT'n) at de flyr på ukesbasis, altså en uke på her i Norge så forsvinner de en uke også er de tilbake.

Skal også nevnes at de har nattstopp hele uken på RRS før de returnerer til OSL tidlig på morgenen med ett leg til VDB så til RRS så VDB igjen og til slutt RRS.
 
De må vel ha et sted å bo/oppholde seg på Røros - de forsvant i allefall alle sammen foran oss i taxikøen.
 
DAT, Danish Air Transport, er dansk

DOT, Danu Oro Transportas, er det litauske datterselskapet.

Men ellers er det vel fint lite forskjell mellom de :p
 
Back
Top