Diners' lounger

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Diners har igjen faatt sving paa sitt loungeprogram, med flere nye de siste par aarene etter at det gikk i gal retning en periode. Jeg skrev en takkemail til Diners idag etter to lange flyreiser i oekonomi med mellomlanding i Brussel. Diamond lounge i Brussel paa Non-Schengen har dusjer man kan bruke. Det er virkelig deilig og gjoer deg mye bedre rustet til neste flytur. Diners droppet lounger paa Brussel en stund, men comebacket er sterkt med et bedre produkt enn det de hadde. :)

Jepp, jeg ser at AMS er kommet med igjen også. Da er faktisk KLM et alternativ på utenlandsreiser igjen...

Jeg synes det er et godt tilbud fra Diners men skulle gjerne ha sett at de byttet/pusset opp den på T3 på LHR. Den begynner å bli litt sliten selv om utsikten er fin.

Er det noen som forresten har erfaring med dette?: http://www.prioritypass.com/

.

Er det noen som forresten har erfaring med dette?: http://www.prioritypass.com/

Jeg har Prioritypass gjennom Amex (gratis inngang for meg selv, 24 daler for gjest). Mye billligere med gjest med Diners Club. PP har mange flere lounger enn Diners tilbyr, men mye søppellounger (Red Carpets etc rundt om i USA f.eks). Imildertid glimter de til innimellom med f.eks adgang til Air Chinas First Class lounge i PEK.

Med Amexkortet jeg har får jeg i tillegg til PP tilgang til American Airlines sine egne lounger når jeg flyr med dem.

Henter opp denne.

Har bestilt Diners Club-kort av tre årsaker, og det er at jeg:

- får et kredittkort;
- tjener EuroBonus-poeng når jeg handler; og
- får loungetilgang der det er tilgjengelig.

De andre medfølgende fordelene er selvfølgelig også pluss i boka, som f.eks. reiseforsikring.

Hvilke erfaringer har dere med kortet, og hvordan er egentlig loungene? Har søkt litt rundt på nettet, og inntrykket mitt er at de har litt mindre å tilby enn Airline Lounges, og at man må betale for internett. Vet også at disse loungene er mest utbredt i Asia, og at det koster et beløp å ha med en gjest.

Lurer særlig på hvordan fasilitetene er på følgende flyplasser:

- København
- Vilnius
- Brüssel
- London/Heathrow
- Frankfurt

Jeg lurer med andre ord på det meste om dette kortet og hvilke fordeler det gir på reisefot. Altså: Diners Club for Dummies etterlyses.

Jeg sidder lige nu i Diners Loungen i CPH og det er helt ok. Ikke noget specielt og i peak kan den blive godt fyldt. Her er lidt snacks, brød+pålæg, vin, øl, lidt sprit, kaffe mv.

Og som det eneste sted i CPH har de faktisk et rygerum, hvis man skulle have den last.

Ganske fint produkt når man tager "prisen" i betragtning, men ikke noget luksus.

Novia Loungen (som tager prioritypass) er lidt bedre, men slet ikke værd "merprisen".

Vi har brugt Diners Lounges mange steder i verden og de svinger i kvalitet som hos alle andre kort. Men vi er yderst tilfredse og føler virkeligt vi får value-for-money. Det er klart den billigste måde at benytte lounges på.

Kvaliteten varierer fra lounge til lounge, men de er jo typiske kontraktslounger med et greit utvalg med drikke - ofte fra dispenser - og lite mat ut over snacks. Ettersom veldig mange har Diners Club-kort, kan de mest populære bli rimelige fulle - sånn som i København. Likevel er det jo et fint alternativ til å være i avgangshallen, og på mindre flyplasser er det ofte bare en lounge som både brukes av Diners Club-kunder og business class-reisende fra alle flyselskaper.

Vet også at disse loungene er mest utbredt i Asia, og at det koster et beløp å ha med en gjest.

De er jo rimelig utbredt i Europa nå også, særlig etter at de fikk en drøss med lounger i Storbritannia i porteføljen. Ellers er det jo Diners Club-lounger på alle store flyplasser i Spania, Italia, Frankrike, Baltikum, m.fl. Her er bilder fra loungen i Vilnius, som du spør om: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=69256 og http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68195.

Om man betaler 6-700 kr. i året for dette kortet samtidig som man har en del reisevirksomhet og også betaler en del med kredittkort, er det jo en god investering. Med SAS EuroBonus Gold får jeg det gratis - hadde ikke giddet å ha det om jeg måtte betale ettersom jeg har loungetilgang på kortet fra før og uansett ikke reiser utenfor Star Alliance.

Last edited:
Henter opp denne.
Jeg lurer med andre ord på det meste om dette kortet og hvilke fordeler det gir på reisefot. Altså: Diners Club for Dummies etterlyses.

Fælles for Diners Loungerne er at der er kaffe, te, øl, vand og diverse spiritus til fri afbenyttelse. Mht til noget at spise er det oftest begrænset til saltstænger, cookies , chips etc. Oftest er der også et udvalg af aviser og magasiner.
Men i Diners loungen i CPH kan man sagtens få sig et fint lille morgenmåltid med rundstykker og ost. Og resten af dagen er der som regel ét eller to slags pålæg. For nogle år siden havde de også nogle lækre sandwiches , men de er desværre blevet sparet væk :rolleyes:. Til gengæld har de nu fået gratis WiFi.
Alt i alt er lounge adgangen (ubegrænset) Diners kortet giver et super gode !

Varierende kvalitet som noen andre skriver, men også noen unntak som er riktig gode:

På Dubai International First Class Lounge var det full bar og kjempestor buffet.

Jeg skaffet meg og Diners Club av samme aarsaker som SeatBelt, og maa si meg helt OK fornoyd, verken mer eller mindre. Jeg har naa reist en god del i Soer-Afrika (samt en tur fra SVG-JNB men den var i businessklasse, saa da brukte jeg ikke kortet for loungetilgang), og alle loungene jeg har vaert innom her nede er ganske ok. Det er brus, vann,oel, vin samt diverse sprit i alle loungene, gratis internett, noen slappe sandwicher og croissanter. Saa det er ikke noe aa spise seg mett paa, men helt ok foer en innenlandsreise. Jeg har enda ikke vaert paa Shongololo Lounge paa den internasjonale siden i JNB, men samboeren min var der i mars og var rimelig fornoyd. Dette, i tillegg til at jeg faar EB-poeng for hver handel gjoer at jeg er greit fornoyd. Brukte og forsikringen ved en anledning, og fikk et hyggelig og raskt oppgjoer. Har enda ikke proevd noen av loungene rundt om i Europa eller Afrika, men satser paa aa gjoere det i fremtiden.

Back