Diamond Aircraft i Norge?

GFL

ScanFlyer Gold
Hei!

Finnes det noen Diamond Aircraft som flyr i Norge? Vet Drammen har, men de fortalte meg ifjor at de skulle prøve å selge den, men de valgte å beholde den siden de ikke fikk nok igjen. Men årskortet koster 4000, og jeg meldte meg inn i annen klubb.

Diamond hos OFK er en annen historie. Den ene ble vel w/o, og den andre kommer kanskje tilbake?

Noen som vet om det leies ut noen private? Må ta en skilltest iløpet av våren, og fortrekker Diamond siden jeg har ca 100 timer i de forskjellige modellene de har lagd.

Hilsen GFL
(som sparer opp til en Diamond 40-180 G1000 (evt DA-20 Eclipse) for å rette opp det ryktet de har fått her i landet)

Last edited:
Søk i NLR

http://www.luftfartstilsynet.no/multimedia/archive/00006/Utdrag_fra_Norges_Luf_6999a.pdf

Kort oppsummering: ABT (DA20, Hafrsfjord), DFL(Drammen), DNO (DA42, Skåla), NEX+NEZ, PMN (DA20, Oslo), GSD (Glidefly, Voss).

To overraskelser for meg.. visste ikke at det var noen DA42 Katana i Norge og at diamond lagde seilfly. Håper dette var til litt hjelp, kanskje den private Oslo kan leies?

Ellers syns jeg du skal kjøpe en D-Jet istedenfor :p

Last edited:
Back