• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DHC-3 Otter s/n 397

Olebno

ScanFlyer Gold
S/N 397 - RNOAF O-AI, senere LN-TSC og C-FQEI bygges nå opp i Ungarn. Samme workshop som bygger opp den Junkers JU-88 som skal til Luftfartsmuseet i Bodø. Flott at man tar vare på de gammle, men allikevel litt trist at man dytter en PT6A inn i stedet for stjerna. Men, eieren er fra Sveits. Han vet kanskje ikke bedre.:lol:
Så vidt vites kommer den med kalosjer.
 

Attachments

  • o-ai.jpg
    o-ai.jpg
    48.5 KB · Views: 304
Dette flyet ble såvidt nevnt i en tråd på dette underforumet. Det stod langt ned i en posting, quote: C/n 397 LN-TSC Ocean Products A/S/Westwing,ble CF-QEI senere C-FQEI.Flyet tilhørte Air Nootka da det 4/8-2005 krasjet i Louie Lagoon,Vancouver Island.Alle 9 ombord overlevde og flyet ble senere hentet av en Sikorsky S-61N (C-FHHM).Etterhvert ble flyet solgt til sveitseren Urs Wamister.Han fikk flyet sendt til Karl Birczak's verksted i Hereg i Ungarn for gjenoppbygging.Det er samme sted NLM har en Ju-88 under oppbygging.
http://forum.scanair.no/read.php?TID=16366
 
Takker Mehamn, den tråden har jeg merkelig nok oversett. Spesiellt morsomt å se at LN-IKI faktisk lever ennu. Jeg var involvert da vi (entusiaster i WF) prøvde å stoppe eksporten av den. Vi fikk faktisk Kulturdept. med dette, men stoppordren kom en dag forsent. Dagen før dept. signerte brevet hadde IKI forlatt Norge. Dobson Aviation i Kansas kjøpte flyet og byggde den opp. Takker.:old
 
Back
Top