Detur setter inn B777-300ER fra Værnes

Re: Detur setter inn B777-300ER fra Værnes

Oppdatering 06.04!

Hei,

I forrige uke sendte vi en generell forespørsel til Detur ang. flytype, da dukket dette opp i innboksen vår:
Hej,

Beklagar sent svar.

Det är: B777-32

Ha en fin dag vidare!

Vi fikk selv en følelse av at dette var for godt til å være sant, så vi tok en telefon til Deturs hovedkontor, hvor flytype (B777) ble bekreftet. Flere mailer ble også utvekslet, men Detur stod på sitt.

Jeg ble i dag ringt opp av Director of Detur Norway, Fatih Fadir, som dessverre hadde dårlige nyheter. Det har vært en "intern misforståelse" i Detur, noe som har ført til at flere ansatte har opplyst feil informasjon til oss.

Offisiell uttalelse fra Detur Norge:
Detur melder at; Det har vært en missforståelse, og oppdatert og riktig informasjon om flytype hvor Detur samarbeider med Turkish Airlines, er at vi kommer til å benytte Airbus 321 med kapasitet til 164 passasjerer på disse avgangene.

Jeg er svært lei meg for den feilaktige informasjonen! Saken er nå trukket tilbake fra våre nettsider.

Ny flytype er altså Airbus 321!
----------------------------------------------
Vi i Trondheimlufthavn.net har i dag jobbet med å kvalitetssikre charterinformasjonen på våre nettsider.

Oppdatert charterprogram for Trondheim lufthavn, Værnes finner du her: http://trondheimlufthavn.net/Filer/charter.pdf

På vegne av Trondheimlufthavn.net,
- Novair

hehe.. da slipper eg å være misunnelig på trøndere.

Men er det økt etterspørsel på tyrkiaferie ? virker ikke sånt ut for meg... spes fra Sola.
For et par år siden sendte reiseoperatørene store charterfly, for det meste 757 og A321. AtlasJet og Sunexpress kom med 757, og ThomasCook med sin A321... og kanskje flere eg ikke husker.. men nå i 2011 er det bare A321 fra TC og correndon med 737-400. altså mindre etterspørsel enn for 2 år siden... hmm ?

Jeg tror det ikke før jeg ser det...

Men jeg blir meget glad om dette stemmer altså!!! :D:D:D:D:D:D:D

Min skepsis var da bekreftet. Ingen 777-300ER... :(:(:(

Men er det økt etterspørsel på tyrkiaferie ? virker ikke sånt ut for meg... spes fra Sola.
For et par år siden sendte reiseoperatørene store charterfly, for det meste 757 og A321. AtlasJet og Sunexpress kom med 757, og ThomasCook med sin A321... og kanskje flere eg ikke husker.. men nå i 2011 er det bare A321 fra TC og correndon med 737-400. altså mindre etterspørsel enn for 2 år siden... hmm ?

Fra Værnes blir det 11 charteravganger pr. uke til AYT. I tillegg har man noen til DLM. Om jeg har telt riktig, så skal sju ulike flyselskap operere til Tyrkia fra TRD i sommer. Det blir med B738/9, A321 og A320.

Min skepsis var da bekreftet. Ingen 777-300ER... :(:(:(

Dessverre, LTH!

Last edited:

Hadde vært steintøft med B773 på TRD, MEN... Når noe høres for godt ut til å være sant, er det som regel det, sukk...

Fra Værnes blir det 11 charteravganger pr. uke til AYT. I tillegg har man noen til DLM. Om jeg har telt riktig, så skal sju ulike flyselskap operere til Tyrkia fra TRD i sommer. Det blir med B738/9, A321 og A320.

Kommer det Boeing 737-900ER på TRD? I såfall vil det vel være første gangen TRD får besøk av en 737-900. Er det ikke?

DY flyr vel rutefly til AYT hele sommeren også!

Kommer det Boeing 737-900ER på TRD? I såfall vil det vel være første gangen TRD får besøk av en 737-900. Er det ikke?

Du må huske at Sky Airline har noen 737-900ER også så vi får se hvem som kommer først.
Kan ikke huske at en 737-900 har vert her før nei.

Triste nyheter, jeg som fikk familin til å sette årets ferietur til Antalya.

Ja, det stemmer. Norwegian har både charter- og ruteflyvninger til AYT.

I utgangspunktet er flyvningene til Sky registrert med 738, men ut i fra det jeg har hørt er muligheten stor for at vi kan få et par besøk av en 739.

Angående første besøk av en 739, så er det registrert at Sky var innom TRD med denne flytypen i mars 2010.

Angående første besøk av en 739, så er det registrert at Sky var innom TRD med denne flytypen i mars 2010.

Ok! Det var ukjent for meg. La oss håpe de gjentar det, slik at vi kan få den med oss....:D

Småpirk, men tallet er 10. Detur/Corendons søndagsavgang flyttes til mandag i august.

Ja, det stemmer. Men totalt sett er det 11 avganger pr. uke fra april til oktober.

Last edited:

Ja, det stemmer. Men totalt sett er det 11 avganger fra april til oktober.
Nei. Det er 10 ukentlige flyvninger, uansett hvor mange forskjellige flyvninger de er spredd ut på.

Turkish har noen A321 med personlig TV-skjerm - og setene på de to første radene er SVÆRE! Så slett ikke verst det heller.

Oppdatert 08.04

Ny mail fra Fatih Fadir i dag:
Utennavnfff.jpg

Kommer det en ny mail i morgen mon tro?

Last edited:

Nedgradert fra A321 til A320 ja, her går man stadig
nedover i størrelse på maskinen..

Ja, turen til Tyrkia blir nok helt forferdelig nå. :rolleyes:

Tror nok jeg også hadde blitt skuffa hvis man trodde at man skulle fly 777-300ER, men måtte fly A320 isteden.

Selve Tyrkia ferien blir vel like god/dårlig uansett....;)

Back