Dette er bare rart.....

Il-86

ScanFlyer Blue
Ny flyplass på Finnmarksvidda? Denne kom på mail idag..... Muligens feil forum, men om dette stemmer lover jeg på tro og ære å lage tidenes trip-report!

18.06.2015, to DL1769X Atlanta Orlando Int. Delta Airlines 23:12 00:38 * Bekreftede nye tidspunkt
09.07.2015, to DL 407L Orlando Int. Kautokeinoopprøret Delta Airlines 14:15 17:05 Bekreftede nye tidspunkt
09.07.2015, to AF 7V Kautokeinoopprøret Paris - Charles de Gaulle Air France 19:10 08:30 * Bekreftet

T

Har du ikke hørt det altså? Det blir ny storflyplass på Kautokeino i regi av Sametinget, passende oppkalt etter opprøret mot Gardermoen. De begynner smått med 8 terminaler og fire rullebaner. Åpner 1. juli.

Haha..... Ante Vallente Int'l Airport? WTF.... Men serrrriøst...... jeg skulle virkelig ha likt å vite hvordan den feilen dukket opp. Jeg skal ringe flightfinder i morgen og spørre dem hva som egentlig har skjedd..... det forekommer meg noe utrolig.....

Delta 407 går Orlando-JFK og AF7 går JFK-Paris så det er nok en kodefeil ett eller annet sted.

Delta 407 går Orlando-JFK og AF7 går JFK-Paris så det er nok en kodefeil ett eller annet sted.

........joda.... men at destination blir "kautokeinoopprøret".....???!!!! Kan ikke fatte hva i all verden som har skjedd her.... det er fullstendig sinnsykt....

Noen bruker tydeligvis Bing Translator...

dCXhgalB.png

Her er det absolutt lov å le av at vedkommende tastegeneral som skulle oversette ikke bruker et snev av kritikk til hvordan Bing, Google, eller andre sine oversettere fungerer, men er jeg den eneste som finner det hakket verre at man føler det er nødvendig å oversette "John F. Kennedy"..? :skep

T J

Tja. Det er riktignok ikke en flyplass tror jeg, men et eller annet sted i Telemark, jeg tror Seljord, står det jo et fint offisielt vegvesen-skilt med "Bondeopprør" og pil mot venstre, som enten betyr at man da kan svinge til venstre og se et bondeopprør i full utfoldelse eller at det i det minste er et sted som heter bondeopprør. Da kan en ny storflyplass i Finnmark fint hete Kautokeinoopprør :-)

2859736681_fb641b68eb.jpg

2859736681

Last edited:
Back