• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Det nye seteskillet.

Exiz

ScanFlyer Silver
På VGNett kan man lese at hvis man reiser på SAS Braathens' nye økonomi flex-klasse,
kan man på en tur til eksempelvis London ha betalt 4800 kroner mer enn passasjeren som sitter ved siden av deg.

Les artikkelen her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101315



Personlig synes jeg dette var litt tåpelig skrevet, for de forskjellige billettypene er jo beregnet på forskjellige typer reisende, med forskjellige behov.

(Prøvde å finne en god metafor på en dårlig sammenligning her, men klarte det ikke... :p)
 
Replying to Topic 'Det nye seteskillet.'

Det er der jo intet nyt i. Opgrading har fundet sted før. Men nu burde det vel egentlig kunne begrænses til max 4 pax pr fly.
Eksempel der er solgt 21pax på economy extra, det vil sige de fylder 4 hele rækker (5æsder på MD80) + 1 på næste række, dvs ved et fuldt fly vil 4 econoy pax blive opgraded. Er der ikke fyldt på C- klasse blir der vel fyldt op der fra flex ført inden der flyttes op fra economy til flex.


Et helt andet spørgsmål: Hvor seates pax med gennemgående rabaterede billtter, eksempelvis en som flyver OSl-sk-LHR-qf-SYD, og hvor seates Y-klasse pax fra codeshare partners, eksempelvis UA pax på BRU-CPH
 
Replying to Topic 'Det nye seteskillet.'

Det vil være en overgangsperiode med flere oppgraderinger enn normalt. Et annet problem er et lettere gammeldags system for oppsett av konfigurasjon på flyene. Det er Y, S, B klassene som er Economy Flex. C, D, J, R, I er business og resten er økonomi.
 
Replying to Topic 'Det nye seteskillet.'

Har aldri sett på oppgradering som et "problem"...men så har jeg aldri blitt oppgradert heller da....
 
Replying to Topic 'Det nye seteskillet.'

HA! Snakk om "Hund bet mann"-historie. Dette er noe som har eksistert "siden tidenes morgen". Er VG inne i en "la-oss-skrive-dritt-om-SAS"-periode??
 
Replying to Topic 'Det nye seteskillet.'

Originally posted by CK


HA! Snakk om "Hund bet mann"-historie. Dette er noe som har eksistert "siden tidenes morgen". Er VG inne i en "la-oss-skrive-dritt-om-SAS"-periode??

Var nok ikke meningen at det var oppgraderingen de skulel lage en artikkel om,men treklasse-kabinen. Dessverre ble fokuset litt feil synes jeg....og så forfulgte vi oppgraderingen her...istedetfor å snakke om 3-delt kabin.
 
Back
Top