Det går mot mørkere tider...
Det er vel en liten stund siden jeg har lastet opp noe her...
Fortsatt er det nå lyst om dagen
Har nå hatt en og annen tur til Nice i det siste
Månen kommer opp over sørlige Frankrike og det gjør sannelig natten også
Innflygingen til Nice er bestemt av de rike og berømte som bor på Cape d'Antibes og ellers i området så når været er sånn noenlunde foregår innflygingen over sjøen med en sving langs kysten og inn til RWY04L (også kalt Riviera approach). Flyplassen ligger i høyre billedkant og vi kommer inn med en vinkel på rundt 50˚ fra senterlinjen.
Om natten ser en ikke terrenget i enden av RWY04R som brukes for avgang
En annen tur måtte man sette på tåkeluren i kabinen med cabin visual range på ca. 10 seterader p.g.a. veldig høy fuktighet og dertilhørende kondensasjon fra airconditioning'en. Den måtte være avslått under deler av boarding og taksing da crewet ikke kunne se noe og passasjerene ble noe skeptiske...varmt og klamt var det!!
Gatwick en tidlig morgen sett fra Dover 8M på vei til München
På vei mot Dover gikk vi tydeligvis i samme retning som mange transatlantiske flyginger på vei mot kontinentet
Kveldene blir definitivt kortere...
Får avslutte med litt reklame...
Det er vel en liten stund siden jeg har lastet opp noe her...
Fortsatt er det nå lyst om dagen


Har nå hatt en og annen tur til Nice i det siste

Månen kommer opp over sørlige Frankrike og det gjør sannelig natten også

Innflygingen til Nice er bestemt av de rike og berømte som bor på Cape d'Antibes og ellers i området så når været er sånn noenlunde foregår innflygingen over sjøen med en sving langs kysten og inn til RWY04L (også kalt Riviera approach). Flyplassen ligger i høyre billedkant og vi kommer inn med en vinkel på rundt 50˚ fra senterlinjen.

Om natten ser en ikke terrenget i enden av RWY04R som brukes for avgang

En annen tur måtte man sette på tåkeluren i kabinen med cabin visual range på ca. 10 seterader p.g.a. veldig høy fuktighet og dertilhørende kondensasjon fra airconditioning'en. Den måtte være avslått under deler av boarding og taksing da crewet ikke kunne se noe og passasjerene ble noe skeptiske...varmt og klamt var det!!

Gatwick en tidlig morgen sett fra Dover 8M på vei til München

På vei mot Dover gikk vi tydeligvis i samme retning som mange transatlantiske flyginger på vei mot kontinentet

Kveldene blir definitivt kortere...


Får avslutte med litt reklame...
