• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Det er storelørdag!

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Litt juks fra Af loungen på LAX. Lørdagen forsvinner jo for en god del siden vi lander sen ettermiddag på cph. AF loungen er "verdt en omvei" som franskmennene sier. Selv om vi hadde privat rom i Amex loungen rett ved security. 9 min 10 sek å gå hit. Fin utsikt over en rullebane og champagne. Maten er nok tilpasset amerikanske faner og veldig god. Ser ut til at de fikser crepe om man ønsker det.

Nå skal jeg verifisere benplassen på 20G.

Benplassen godkjent i kjøkkenbenken på Ris også. Enn så lenge kun kaffe og firkløver på menyen - men i kveld blir det ostefondue på Frognerseteren, selvfølgelig med sveitsisk hvitvin. At det er kommet en del sne er bare en bonus. Nyt i vei:-)

Guten morgen aus Deutschland!
Utsikt til champagne og god servering av amerikanske faner tyder jo på at venterommet leverer varene. 🥂God tur!

I noe mer edruelig stil skal jeg i morgentimene gjøre et forsøk på noe som i følge med-forumist KOG aldri lar seg gjøre, å kjøre smertefritt gjennom Hamburg. Og han har helt rett. Fritzen har fått det for seg at de skal stenge alle åtte felt i Elbtunnelen fra fredag kveld til mandag morgen. Elbtunnelen er Hamburgs svar på Operatunnelen, så det blir «interessant» å finne en omvei uten en million kilometer kø.

Vi får se. God tur til alle reisende og god lørdag til alle andre.

Last edited:
God morgen fra Lech. Frokost inntatt og bakkene venter. Mer snø i dag også. Kjekt når betjeningen her på hotellet kjenner meg så godt at de til frokost kommer med en dobbel espresso før jeg rekker bestille. Ha en fin dag.

Morn fra Gautefall. I dag begynner visst påsken med 6 grader og sol utover dagen, så blir trivelig (og folksomt...) i bakkene.

Utsikt til champagne og god servering av amerikanske faner tyder jo på at venterommet leverer varene. 🥂God tur!

I noe mer edruelig stil skal jeg i morgentimene gjøre et forsøk på noe som i følge med-forumist KOG aldri lar seg gjøre, å kjøre smertefritt gjennom Hamburg. Og han har helt rett. Fritzen har fått det for seg at de skal stenge alle åtte felt i Elbtunnelen fra fredag kveld til mandag morgen. Elbtunnelen er Hamburgs svar på Operatunnelen, så det blir «interessant» å finne en omvei uten en million kilometer kø.
Har sjeldent hatt det store kaoset på A7 gjennom Hamburg i de 10 årene jeg sånn passelig jevnlig har kjørt gjennom der, på tross av kontinuerlig veiarbeid på strekket. Omtenksomt av de å stenge denne helgen og ikke neste, når man selv skal den veien

Vi får se. God tur til alle reisende og god lørdag til alle andre.
Hvilken vei skal du? Ferga ved Glückstadt er et godt alternativ vestover. Men vegen over bruene ser ut til å være fri i følge google maps.

God morgen fra Oslo, her var man på en fest i går kveld og det merkes, men man har kommet seg opp i det minste. Planen i dag er litt indretjenste tenker jeg.

Hvilken vei skal du? Ferga ved Glückstadt er et godt alternativ vestover. Men vegen over bruene ser ut til å være fri i følge google maps.
Det gikk utrolig nok helt greit, med unntak av en militærkolonne som lå i 50 på den ene omkjøringsveien. Kom meg østover til A21 og så A1 på østsiden av Hamburg. Trafikken fløt i fartsgrensen hele veien, så slett ikke verst!

Satser på A28 og A31 forbi Polarisland, deretter 90° høyre inn i Nederland et stykke nedover. Målet er AMS klokken 1500.

Aber jetzt: Immer weiter!

Last edited:
Herremin, det var da en herlig munter og deilig god morgen tråd. :)

Er bare å henge seg på her. Formen er strålende etter sunn og fin uke, toppet med lang deilig søvn i natt. Tur til svigers i kveld.

Ikke noe jålete turer eller lounger på agendaen her. Men til neste uke blir det biltur til Arendal og på hjemveien skal jeg på beste loungen i verden. Den ligger på Froland og heter... .... wait for it...

Dagnys Kompebu!

Får ta med en tom kasse på polet etter "frokost" så vi kan lage vår egen lounge her.

Ha en best

God morgen fra fjellet. Ble en sterk ni-timers etter litt for mye raclette og et par minusgrader på soverommet. Egg og bacon er servert og man får vel komme seg ut i solskinnet.

God tidlig morgen fra Punta Cana. Her blir det trening og litt basseng før vi begynner den relativt kronglete veien med LATAM fra PUJ sørover til SCL via MIA og LIM… Men kun widebody og gjensyn med 767 så det skal gå fint.

God morgen fra Sosua. Her blir det spasertur på morgenen igjen. Har utgått de siste dager på grunn av forkjølelse. Leste her på forumet at konjakk ikke kurerte slikt, så byttet til rom. Det virket, etter hvert var det bare moro å være forkjølet.:D Enda over 3 uker til jeg må til flyplassen og kikket etter et stripete fly.

Hau hau ... Satte ut på morgenturen med ferskt værvarsel om at 'mulig regn' var forventet 'etter 0700'. Klokken 0615 bøttet det ned og vi var søkkvåte ,,, Men da var vi nesten halvveis så ingen vits i å snu. Så nå ligger det en blaut skinnfell under føttene mine og jeg sitter her med kaffe og et par girl scout cookies. Ja, det er den tiden av året igjen .... Kanskje innta litt elektrisk smertestillende gigtspiritus for å holde forkjølelsen unna .. ;)

5-mila var jo ikke spesielt spennende, men fikk med meg slutten på radio. Gratulerer til alle de norske med tidenes medaljerekke!!!

Av mangel på flere gull- eller skifly, feirer vi heller med en italiener.

I-DAVB.webp

Back