• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Det er mandag, det er kviss

Njet. Allerede i 1967 startet SAS Trans-Asia ruten via Tashkent til Bangkok, og Trans-Sibir via Moskva til Tokyo kom i 1971. Disse kom som et resultat av forhandlinger mellom de tre skandinaviske landene og Sovjetunionen, de fikk fly over Sverige, Norge og Danmark på vei vestover og slapp å fly rundt Nord-Norge. Det tok litt lenger tid før det ble åpnet for andre, muligens etter individuelle forhandlinger?

Ja, og det er snakk om hva Ivan fikk i retur. De nordiske landene var i særstilling bl.a. pga personer som Arne Treholt og hans likemenn.
 
Back
Top