Blackhawk
ScanFlyer Gold
Desember 2013: Tenerife Sur (TFS/GCTS): Reina Sofia
samt litt natur, biltur osv. fra Tenerife:
Så kommer en kjapp og rykende ferske fotoserie fra litt varmere breddegrader,
Tenerife (TFS) Reina Sofia; samt litt fra tidl. biltur rundt på øyen - la oss
sette i gang, disse første bildene er tatt: mandag 16. des. 2013:
Over: Small Planet Airlines (Litauen) med Airbus A320-200, og reg.: "LY-SPA. En lang historikk
på denne maskinen, ble opprinnelig levert ny til GB Airways pr. mars 2002
med reg.: "G-TTOC". Så over til EasyJet pr. mars 2008, videre til Eurofly pr. april 2009,
så til Meridiana pr. feb. 2010. Meridiana brukte maskinen frem til Jan. 2013, hvor den
ble satt til lagring, før nåværende selskap leaset maskinen pr. mai 2013.
Maskinen er snart 12 år gammel, seatconfig: Y180.
Over: Condor / Thomas Cook DE med Airbus A320-200, og reg.: "D-AICE". Levert ny
til selskapet pr. okt. 1998, maskinen er litt over 15 år gammel.
Over: EasyJet med Airbus A320-200, og reg.: "G-EZUF". Levert ny til
selskapet pr. april 2011, maskinen er litt under tre år gammel.
Over: Thomas Cook (Belgia) med Airbus A320-200, og reg.: "OO-TCH". Levert ny
til Thomas Cook pr. feb. 2003, så hos tyske Condor fra apr. 2005 til feb. 2008, hvor
den så ble overført tilbake til Thomas Cook Belgia. Maskinen er 11 år gammel,
seatconfig: Y180. Bærer navnet: "Experience".
En B757 er alltid rålekker, og når denne flotte -300 versjonen kom - ja da smeller vi
jommen på stortromma; og spanderer hele fire bilder på denne skjønnheten:
Over: Condor / Thomas Cook (DE) med Boeing 757-300, og reg.: "D-ABOB". Levert ny
til Condor pr. mai 1999, maskinen er dermed litt over 15 år gammel.
Over: Transavia med B737-800, og reg.: "PH-HSD". Levert ny til selskapet
pr. apr. 2011, maskinen er i underkant av tre år. Seatconfig: Y189.
Over: Aer Lingus med Airbus A320-200, og reg.: "EI-DES". Levert ny til
selskapet pr. des. 2005, maskinen er åtte år gammel. Seatconfig: Y174,
bærer navnet: "St. Pappin".
Over: Air Berlin med Airbus A321-200, og reg.: "D-ABCC". Levert ny til
selskapet pr. juni 2010, maskinen er 3.5 år gammel. Seatconfig: Y210.
Over: Meridiana med Airbus A320-200, og reg.: EI-EZS". Levert ny opprinnelig
til JetBlue Airways pr. juli 2002 med reg: "N543JB", så videre til
selskapet Blue Wings (med reg: "D-ANNH") fra april 2008, og frem til selskapet
lukket dørene pr. 31. mars 2009. Overtatt av Italienske Meridiana fra 7. juli 2010.
Maskinen er 11.5 år gammel, seatconfig: Y180.
Over: Air Berlin med B737-800, og reg: "D-ABMR". Levert ny til selskapet
pr. juli 2013, maskinen er dermed kun ca. 5 mnd gammel.
Over: nok en Meridiana maskin, også denne en Airbus A320-200 - reg.: "EI-EZT.
Også levert ny opprinnelig til JetBlue Airways, denne pr. nov. 2002 med reg: "N553JB".
Så over til Blue Wings pr. mai 2008, inntil selskapet lukket dørene pr. 31. mars 2009.
Overtatt av Meridiana pr. 1. sept. 2010, maskinen er litt over 11 år gammel.
Over: SunExpress (Avd. Tyskland) med B737-800, og reg: "D-ASXD". Levert ny
opprinnelig til Ryanair som "EI-DCD" pr. mars 2004, og frem til mars 2011 hvor
Ryanair satt maskinen til lagring. Overtatt av nåværende selskap pr. mai 2011,
Maskinen er snart 10 år gammel, seatconfig: Y189.
Over: Air Berlin med Airbus A321-200, og reg: "D-ABCC". Levert ny til
selskapet pr. juni 2010, maskinen er ca. 3.5 år gammel. Seatconfig: Y210.
samt litt natur, biltur osv. fra Tenerife:
Så kommer en kjapp og rykende ferske fotoserie fra litt varmere breddegrader,
Tenerife (TFS) Reina Sofia; samt litt fra tidl. biltur rundt på øyen - la oss
sette i gang, disse første bildene er tatt: mandag 16. des. 2013:


Over: Small Planet Airlines (Litauen) med Airbus A320-200, og reg.: "LY-SPA. En lang historikk
på denne maskinen, ble opprinnelig levert ny til GB Airways pr. mars 2002
med reg.: "G-TTOC". Så over til EasyJet pr. mars 2008, videre til Eurofly pr. april 2009,
så til Meridiana pr. feb. 2010. Meridiana brukte maskinen frem til Jan. 2013, hvor den
ble satt til lagring, før nåværende selskap leaset maskinen pr. mai 2013.
Maskinen er snart 12 år gammel, seatconfig: Y180.

Over: Condor / Thomas Cook DE med Airbus A320-200, og reg.: "D-AICE". Levert ny
til selskapet pr. okt. 1998, maskinen er litt over 15 år gammel.

Over: EasyJet med Airbus A320-200, og reg.: "G-EZUF". Levert ny til
selskapet pr. april 2011, maskinen er litt under tre år gammel.


Over: Thomas Cook (Belgia) med Airbus A320-200, og reg.: "OO-TCH". Levert ny
til Thomas Cook pr. feb. 2003, så hos tyske Condor fra apr. 2005 til feb. 2008, hvor
den så ble overført tilbake til Thomas Cook Belgia. Maskinen er 11 år gammel,
seatconfig: Y180. Bærer navnet: "Experience".
En B757 er alltid rålekker, og når denne flotte -300 versjonen kom - ja da smeller vi
jommen på stortromma; og spanderer hele fire bilder på denne skjønnheten:




Over: Condor / Thomas Cook (DE) med Boeing 757-300, og reg.: "D-ABOB". Levert ny
til Condor pr. mai 1999, maskinen er dermed litt over 15 år gammel.

Over: Transavia med B737-800, og reg.: "PH-HSD". Levert ny til selskapet
pr. apr. 2011, maskinen er i underkant av tre år. Seatconfig: Y189.

Over: Aer Lingus med Airbus A320-200, og reg.: "EI-DES". Levert ny til
selskapet pr. des. 2005, maskinen er åtte år gammel. Seatconfig: Y174,
bærer navnet: "St. Pappin".

Over: Air Berlin med Airbus A321-200, og reg.: "D-ABCC". Levert ny til
selskapet pr. juni 2010, maskinen er 3.5 år gammel. Seatconfig: Y210.

Over: Meridiana med Airbus A320-200, og reg.: EI-EZS". Levert ny opprinnelig
til JetBlue Airways pr. juli 2002 med reg: "N543JB", så videre til
selskapet Blue Wings (med reg: "D-ANNH") fra april 2008, og frem til selskapet
lukket dørene pr. 31. mars 2009. Overtatt av Italienske Meridiana fra 7. juli 2010.
Maskinen er 11.5 år gammel, seatconfig: Y180.

Over: Air Berlin med B737-800, og reg: "D-ABMR". Levert ny til selskapet
pr. juli 2013, maskinen er dermed kun ca. 5 mnd gammel.


Over: nok en Meridiana maskin, også denne en Airbus A320-200 - reg.: "EI-EZT.
Også levert ny opprinnelig til JetBlue Airways, denne pr. nov. 2002 med reg: "N553JB".
Så over til Blue Wings pr. mai 2008, inntil selskapet lukket dørene pr. 31. mars 2009.
Overtatt av Meridiana pr. 1. sept. 2010, maskinen er litt over 11 år gammel.

Over: SunExpress (Avd. Tyskland) med B737-800, og reg: "D-ASXD". Levert ny
opprinnelig til Ryanair som "EI-DCD" pr. mars 2004, og frem til mars 2011 hvor
Ryanair satt maskinen til lagring. Overtatt av nåværende selskap pr. mai 2011,
Maskinen er snart 10 år gammel, seatconfig: Y189.


Over: Air Berlin med Airbus A321-200, og reg: "D-ABCC". Levert ny til
selskapet pr. juni 2010, maskinen er ca. 3.5 år gammel. Seatconfig: Y210.