Der Neue Europa-Sitz von OS

Siste nye fra Recaro, ja. Når kommer Norwegian etter med denne? Den ligner jo en del på den Recaro modellen Lufthansa bruker i dag. Kommer de etter med denne også?

Er vel samme sete som LH skal ha inn i sine europa-fly

Dette er i forbindelse med Climb 2011 programmet og Neue Europa Kabine, som ble presentert i sommer, er en del av dette

Last edited:
Nå vil jeg ikke virke for negativ, men de setene ser ikke akkurat veldig komfortable ut.

Men OSL-VIE er jo over 2 timer, så da blir det vel varm servering på denne ruten da :)

Ja over to timer. Uansett topp å se at man går over til ekstra service ombord. Tenk om flere ( hmm SK ) kommer etter...^_^

Akkurat samme som Lufthansa-setene, bortsett fra at de har en gul stripe på midten og grå/gul nakkebeskytter. Lavprisselskapene og nettverksselskapene har i alle fall en ting til felles: samme seter.

Ganske mange seter om bord må jeg si:

Airbus A319: 138 Sitzplätze (bisher 132)
Airbus A320: 168 Sitzplätze (bisher 159)
Airbus A321: 200 Sitzplätze (bisher 193 bis 196)
Boeing 737-600: 126 Sitzplätze (bisher 111)
Boeing 737-700: 138 Sitzplätze (bisher 132)
Boeing 737-800: 184 Sitzplätze (gleiche Kapazität wie bisher, jedoch mehr Sitzkomfort)

Ser jo fint ut, og etter min mening komfortabelt. Men hva jeg IKKE liker er at tray table delen er så tykk (når bordet er står låst oppe). Her har de til og med stappet inn en ekstra lomme bak, som gjør at det bygger ytterligere ut. Dette gjør at laptoparbeid går fra å være ubekvemt (som hos LH i dag) til omtrent umulig (med en vinkel på 90 grader mellom skjerm og tastatur)...

Dette så da ganske greit ut da?

Legger merke til at de fortsatt har færre seter i sin 738 enn det SAS har!!

BF:cool2

Ja, disse setene ser meget bra ut. Dessuten er de ganske stilige. I tillegg til flere seter har SAS også valgt mye dårligere seter, etter min smak (bak) da.

Nja, det stemmer ikke helt. SAS' 738-versjoner varierer fra 176 til 186 seter (bortsett fra luksusversjonen på 150 seter...). De nyeste fabrikknye har 183 seter.

De blir desverre ikke innført på Fokker da det visstnok ikke lønner seg. En fordel med disse setene er jo at man sparer endel vekt, fort 500kg på et fly.

De blir desverre ikke innført på Fokker da det visstnok ikke lønner seg. En fordel med disse setene er jo at man sparer endel vekt, fort 500kg på et fly.

Men setene i Fokkerflyene er jo ganske behagelige fra før.

Back