Vel - da var det mandag og paa tide aa disse Dag J's selskap .. ;-)
Mandag - ATL-EWR - DL1098 MD88
Var booket som Continental codeshare paa foerste delen av turen,
saa naturlig nok ville hverken Dl eller CO's webcheckin vite av meg,
og heller ikke DL's kiosker. Ble henvist til en hjelpeskranke med
en dame som aldri hadde hoert at noe slikt eksisterte, men jeg ble etterhvert
tildelt boardingkort for begge legs og bagasjen ble merket riktig helt
fram til FRA.
Rett over piren fra kjerra mi, fant jeg denne:
Vel - da var det mandag og paa tide aa disse Dag J's selskap .. ;-)
Mandag - ATL-EWR - DL1098 MD88
Var booket som Continental codeshare paa foerste delen av turen,
saa naturlig nok ville hverken Dl eller CO's webcheckin vite av meg,
og heller ikke DL's kiosker. Ble henvist til en hjelpeskranke med
en dame som aldri hadde hoert at noe slikt eksisterte, men jeg ble etterhvert
tildelt boardingkort for begge legs og bagasjen ble merket riktig helt
fram til FRA.
En times forsinkelse ble opprettholdt, og klokken 15.45 pushet vi og bega oss
ut paa ATL's omfangsrike taxeveier. Satt paa 28D, et par rader bak noedutgangen,
og kjerra var smekkfull saa det var ikke mulig aa komme meg fremover. Foerste
Klasse var ogsaa fullbooket - jeg saa ikke en eneste venteliste bli flyttet opp.
Stor reisehelg - vi er ikke bortskjemte med langhelger her borte.
Etter aa ha kommet opp i cruise, begynte den vanlige runden med drikketralla. Fikk meg en cola og en pakke cheese crackers, det holdt for meg.
Tok inn litt tid underveis, og landet paa EWR rundt 45 minutter bak skjemaet, saa
det var ingen fare for min forbindelse videre til FRA. Maatte ut av steril sone
for aa skifte fra terminal A til C, men siden jeg hadde nesten to timer, var det ikke noe problem for meg. Det var lang koe ved kontrollen paa C, men med egen
prioritetskoe for gullkortholdere, tok hele affaeren to minutter.
Paa A-terminalen, saa jeg denne morsomme 757'en, og BA ble tatt fra toget:
Nappet med meg en latte fra Starbucks og ruslet ut til gate 138 hvor jeg
til min store glede fant at jeg skulle fly Peter Max-777'en.
Det ble litt forsinket boarding da de sa at de skulle kjoere den ene motoren foerst,
men det var knapt halvfullt, saa boardingen gikk kjapt. Sikret meg en treseter
for meg selv, saa er garantert en behagelig tur!
Vi pushet ut en 7-8 minutter forsinket, men etter en kort taksetur, for vi til
vaers som en rakett. Peter Max er en sprek herre ... Kun 6 1/2 time flytid,
saa vi kommer nok frem litt foran rutetid.
Siden det er sammenlignet mellom DL og CO i en annen traad, saa maa jeg si at
maten paa DL nok er straa hvassere. CO er helt basic, kun hovedrett, salat og kjeks. Ingen ost eller dessert. Hadde valget mellom kylling/ris eller
biff/poteter og valgte det foerste.
Vassne greier, og biffen saa ikke saerlig bedre ut. Siden det er populaert aa sammenligne DL og CO, saa boer det nevnes at DL har mer paa brettet .. de stiller baade med ost og ordentlig dessert. Seteavstanden er et lite hakk bedre hos CO enn hos DL, men heller ikke CO passerer knyttenevetesten. Delta serverer gratis drikke til maten, men hos CO er det $5 eller 4 euro for alt alkoholholdig.
Setekonfig'en er 3-3-3 og det er greit saa lenge det ikke er fullt.
Vel - paa tide aa jobbe litt, og saa faar jeg proeve aa faa meg en lur.
Setene paa max'en begynner aa bli nedsittet, saa det var ikke saa veldig komfortabelt aa legge seg ned, men jeg fikk da et par timers soevn.
Frokosten ble servert en time foer ankomst, og kunne med en viss velvilje kalles 'kontinental'. En varm og klissete croissant med syltetoey og smoer og en liten skaal frukt. Lite mat for en sulten viking ...
Ristet litt paa finalen, men vi kom oss greit ned. Bagasjen kom relativt raskt og naa sitter jeg paa hotellet og forbereder meg til strategimoete.
Torsdag er det hjem igjen - samme veien - men da med CO mellom EWR og ATL. Kanskje Dag kan trylle fram en winglet-735?
