Den perfekte lounge...

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Nei, nei... jeg lurer ikke på hva som er din favoirttlounge. Alle vet hva som er verdens beste lounger.

Nå sitter jeg her på herlige "lounge 26" på AMS og venter på SAS hjem til Oslo. Jeg sitter i en kakofoni av folk i telefoner på alle språk. Norlish (engelsk med hard norsk aksent), Fransk, Skotsk og Svensk. Tipp topp.

Så da begynte jeg å tenke - hva er den perfekte lounge?

For meg skulle det vært:

- En kokong med lenestol, masse bokser og skap. En per pers.
- Ikke gjennomsiktige vegger
- stoff... ikke skinnstol
- Dispenser for Farris, Gin, tonic, øl, Champis og rødvin
- Potetgull og gummibjørn dispenser
- En pølsekoker med varme wienerpølser + både lomper og brød.
- Mobilforbud
- En funksjon der alle med skype på høyttaler fikk et lite zapp med 20.000 volt (or similar)
- Rask wifi
- Ingen over 30 år fikk lov til å spille musikk/video på pad (de forstår ikke konseptet headphone)
- Masse ladere
- Vaffeljern og røre

I tillegg ønsker jeg nyvaskede doer til enhver tid.

Hva mener dere?

Nei, nei... jeg lurer ikke på hva som er din favoirttlounge. Alle vet hva som er verdens beste lounger.

Nå sitter jeg her på herlige "lounge 26" på AMS og venter på SAS hjem til Oslo. Jeg sitter i en kakofoni av folk i telefoner på alle språk. Norlish (engelsk med hard norsk aksent), Fransk, Skotsk og Svensk. Tipp topp.

Så da begynte jeg å tenke - hva er den perfekte lounge?

For meg skulle det vært:

- En kokong med lenestol, masse bokser og skap. En per pers.
- Ikke gjennomsiktige vegger
- stoff... ikke skinnstol
- Potetgull og gummibjørn dispenser
- En pølsekoker med varme wienerpølser + både lomper og brød.
- Mobilforbud
- En funksjon der alle med skype på høyttaler fikk et lite zapp med 20.000 volt (or similar)
- Rask wifi
- Ingen over 30 år fikk lov til å spille musikk/video på pad (de forstår ikke konseptet headphone)
- Masse ladere
- Vaffeljern og røre

I tillegg ønsker jeg nyvaskede doer til enhver tid.

Hva mener dere?

Enig med endel av dem. MEN kall meg en snobb, men matutvalget du ønsker, fytterakkern. Heller jevne utskiftninger etter tiden på døgnet, varm frokost, gode oster, brød, mm. Vin på flasker, gjerne fatøl.
Dusj bør med. Resten er ok, men du ønsker litt lounge med nisselue.

Min drømmeliste, ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge

- Gummibjørner(!!!)

- Whisky

- Gin, tonic og LIME.

- Et par varmretter er fint, men da enten gryteretter/curryer som kan småputre lenge, hvis ikke noe som byttes OFTE

- Kake er konge. Ikke tørre kjeks.

- Stoler (gjerne i mørkt stoff så man ikke ser alle flekker), og med en liten fotskammel -- da har man det konge

- Dusjer

- Ladere med USB-plugg ved alle sitteplasser

Bonuspoeng hvis de har en bar med hyggelige bartendere, utsikt og champagne, men det kommer i andre rekke.

WiFi er vel en selvfølge. Jeg er ikke kjempeplaget av støy, hvis det er for bråkete tar jeg på hodetelefoner og later som om de ikke eksisterer.

Listen min beskriver vel i stor grad Lufthansa sine gode lounger. De gjør mye riktig.

Fnate!

Brother from another mother! :)

Nesten så jeg skulle skrevet listen selv, innertier med bullseye om du hadde husket fotmassasje og inngangsforbud for svensker.. De hyler høyest på Svenglish uansett hvor de er! :) :)

Kudos og elefantbukk fra Trivelige Trøndelag!

Kim

LH FCT i Frankfurt er perfekt i mitt hode. Hadde den hatt tarmac view på de to parallelle rullebanene, fra sigarloungen, så hadde den vært "100% perfekt"

LH FCT i Frankfurt er perfekt i mitt hode. Hadde den hatt tarmac view på de to parallelle rullebanene, fra sigarloungen, så hadde den vært "100% perfekt"
First Class Lounge ved gate B22 er akkurat like bra som FCT, etter mitt syn. Noen få avganger hvor man ikke får transport (det får man beskjed om på forhånd, så man kan løpe til FCT hvis det er viktig), men tarmac view er mye bedre enn parkeringsplass. Innholdsmessig veldig likt og fikk ingen tranghetsfølelse.

• Captain Morgan Spiced Gold.
  • Latterlig kald Coca Cola Zero og isbiter.
  • Privatish avlukker og/eller kokonger.
  • Bar med hyggelig betjening, og med avtrekk slik at man kan ta seg en sigg å se noe teit på tv eller lese en avis.
  • Enkel fresh mat.
  • Service innstilte folk med egen skranke fra flyselskapet/alliansen som kan hjelpe deg med div viss vass
  • Frisk juice.
  • RENHOLD, RENHOLD, RENHOLD
  • Enkel toaletter slik at man kan drite i fred, og/eller stelle seg litt.
  • Samt fri flyt av lakrisgutta jordbær.

Laks og eggerøre mangla på lista ellers så var den komplett. Bortsett fra jeg ønsker meg et røykerom i nærheten til loungen.

Bacon må med.
Dusj og rene toaletter (helst med badeand)
Nøtter potetgull og noe orntli mat (ikke bare sylteagurk og oliven)
Godt øl helst på flaske, gin, god tonic, god wiskey.
USB uttak ved alle sitteplasser.
Utsikt til fly
Ser dette minner mye om LH first loungene som jeg syntes var perfekt, eneste problemet var at det var vanskelig og bestemme seg for hvilken wiskey man skulle ha og hvilket vann man ville ha ved siden da utvalget var enormt.

Etter 3 timer i OSl lounge idag, burde nakkeskudd til alle som ringer med høytaler være obligatorisk.

Kroppstempererte kalkunpølser med sur potetsalat og tørt brød, er en god gammel slager som aldri slår feil. Har man i tillegg tilgang på en skål med sprøløk og gjerne to typer ketchup burde alle være fornøyde.

Ellers er det viktigste en stol som er god å sitte i , samt strømuttak, og noe godt flytende føde i glasset.
Liker best å slappe av med noe sprudlende vin, men er det grytidlig på morgenkvisten er det ingenting som slår en skikkelig klunk
cognac til kaffen eller to.
Rene toaletter tar eg som en selvfølge.

Pølse med lompe til enhver tid... Selvfølgelig ketchup og sennep i spruteflaske

Flaske med hvitvin i ei bøtte ved siden av meg. Resten ikke så viktig.. Sånn er enkle sjeler :colgate:

Kroppstempererte kalkunpølser med sur potetsalat og tørt brød, er en god gammel slager som aldri slår feil. Har man i tillegg tilgang på en skål med sprøløk og gjerne to typer ketchup burde alle være fornøyde..

Hørtes ut som buffeten på loungene i Katowice og Wroclaw :)

- "Children's lounge by Bose", egen lydisolert lounge for barn og høylytte politikere/forretningsfolk.
- Rød løper.
- Kyllingklubber med hotsauce.

Får jeg sitte ifred og drikke meg passe sove-hele-flighten-børst, er jeg igrunn fornøyd. Mat er ikke så viktig. Det har man restauranter og flymat til.

Agurkvann, gjerne med litt sitron er viktigere.
- Vaffeljern og røre
Helautomatisk pannekakemaskin er faktisk to hakk bedre. Så en slik en i NZ-loungen Auckland. Pass bare den ikke produserer smakløse tykke USA-pannekaker.

God nøtteblanding, gjerne med yoghurttrekk

Nok strømuttak som er lett tilgjengelig.

Og man må se tegn til at det faktisk er kokker som jobber der og ikke bare noen som åpner poser og esker.

Takterrasse, gjerne med utsikt til strand hvor noen surfer. Mener jeg hadde det i Denpasar.

Godt med plass.

Soner med stille og for de som ønsker snakke.

Bord med litt plass som er høye nok og kan stå forran setet.

Interessante dekor-elementer.
IMG_4034.JPG

Last edited:
-Mobilforbud i loungen, kun tillatt i eget mobilrom
-Helt lydisolert fra resten av terminalen
-Fin utsikt, som f.eks. fra Stratosphere i Vegas
-Ikke for stor lounge, og restriksjon på hvor mange som kan oppholde seg der, slik at det aldri virker mer enn halvfullt.
-Cabanas
-Gode dusj og bademuligheter, gjerne med massasje, som hos Thai
-God bar, som i FCT. Egen champisbar med ukens boblevann + klassikere
-God buffet med rikelig ferske sushivarianter. Gode sunne alternativer
-God service, som hos La Premiere
-God a la carte, som hos La Premiere
-Rikelig utvalg av nøtter
-Gode stoler, både for sitting, avslapping og tilnærmet ligging
-Flyrelatert "showcase", der man kan bli kjent med produktet ombord, nye flytyper, teknikk i flybransjen osv osv
-Bøker og blader relatert til fly og flyging tilgjengelig

Last edited:
Back