Den kommende CPH terminal 4

Når er det at man har planer om å oppføre denne?

T2 og T3 er til tider svært fulle og T3 har også en uheldig utforming som gjør at ankommene og avreisende passasjerer "kolliderer"

T2 og T3 er til tider svært fulle og T3 har også en uheldig utforming som gjør at ankommene og avreisende passasjerer "kolliderer"

I øjeblikket overvejer man fra CPHs side (jf. Brian Petersens melding i Børsen sidste uge). En beslutning om at gå UC kunne blive taget i år. Ellers er mit bedste gæt 09.

Er det noen planer om automat tog eller lignende for å knytte alt sammen?

Det indgår i hvert fald ikke i de masterplaner, som jeg har kendskab til. Så mit gæt vil være, at man i projektet fastholder den nuværende forbindelsesstruktur i CPH.

Hva er det de driver å bygger mellom B og C-piren nå om dagen? Rett utfra Seafood Bar har det vært noe som de har holdt på med i flere måneder

Nei, det er rett utenfor vinduene (som nå er tildekket) ved Seafood Bar

Det er en udbygning af shopping området ved Nytorv som er igang. Der ikke rigtig nogle konkrete oplysninger om det på cph.dk, men nedenstående præsentation ved Henrik Busch (Vice President, Commercial Affairs, CPH) fra Macquarie Airports (MAp) roadshow i juni 2007, viser hvilke udbygninger af shopping områder der er planlagt de næste par år.

http://www.macquarie.com.au/au/map/news/attachments/busch.pdf

Udover udbygningen af nytorv er det det en opbygning af terminal 3 torvet (der vistnok efter modernisering er inviet i går d. 25 januar), samt en udbygning af shopping området i Terminal 2 ved finger A. Alle disse tiltag betyder til sammen en udvidelse af shopping områder med 6.000m2 - CPH har uden tvivl fundet ud af at der er gode penge at tjene inden for dette område.

Efter mine oplysninger afventes der stadig beslutning ang. T4 - det er en betydelig kapacitetsudvidelse og forhold til forrentningen af investeringen har CPH ingen intention om at bygge så lange kapaciteten ikke er påkrævet.

Min personlige vurdering er at finger D først vil blive udvidet med 5-8 gates før en egentlig ny T4 bygges, hvorefter denne udvidelse af den nuværende finger D vil blive en del af T4.

Lidt om udbygningsplanerne kan findes i følgende præsentation fra Macquarie Airports (MAp) roadshow juni 2007:

http://www.macquarie.com.au/au/map/news/attachments/thyregod.pdf

Det er en udbygning af shopping området ved Nytorv som er igang. Der ikke rigtig nogle konkrete oplysninger om det på cph.dk, men nedenstående præsentation ved Henrik Busch (Vice President, Commercial Affairs, CPH) fra Macquarie Airports (MAp) roadshow i juni 2007, viser hvilke udbygninger af shopping områder der er planlagt de næste par år.

http://www.macquarie.com.au/au/map/news/attachments/busch.pdf

Udover udbygningen af nytorv er det det en opbygning af terminal 3 torvet (der vistnok efter modernisering er inviet i går d. 25 januar), samt en udbygning af shopping området i Terminal 2 ved finger A. Alle disse tiltag betyder til sammen en udvidelse af shopping områder med 6.000m2 - CPH har uden tvivl fundet ud af at der er gode penge at tjene inden for dette område.

...og nu har der været rejsegilde på udbygningen - fra cph.dk:

Mere lys og bedre plads

Spennende å følge planene for CPH`s fremtid. Håper de klarer å beholde sjarmen som den absolutt fortsatt har...

Back