Delta kjemper mot ExIm-banks flyfinansiering

Kanskje gammelt nytt, men ser ut som Ex-im har mistet sin autorisasjon.

DN.no skriver at
Banken er tidligere brukt for å finansiere Norwegians Dreamliner-kjøp, men dette vil ikke påvirke det seneste kjøpet av Dreamlinere, forsikrer Norwegian.

Kilde for kalaset er check-in.dk, men en kjapp tur innom sidene til Ex-im, viser vel at det er noe i det.

Due to a lapse in EXIM Bank’s authority, as of July 1, 2015, the Bank is unable to process applications or engage in new business or other prohibited activities.
 
Melding fra moderator

Et antall innlegg som hadde lite eller ingenting med ExIm-bank å gjøre er slettet.
 
Kongressen i USA vedtok forresten i natt og gjennstarte Ex-Im bank, ved at vel alle demokratene og de republikanerene som ikke tilhører Tefestbanden, stemte for.
Dog så må den fortsatt gjennom i Senatet, og det er visstnok ikke like sikkert.

Selv om de er litt stillere i offentligheten så er det nok av store amerikanske selskaper som blant annet Boeing, som jobber for og få den gjenninnført
 
Det ser ut til å gå igjennom.

The transportation package contains a provision to revive the 80-year Export-Import Bank, which helps finance billions of dollars in U.S. exports. In Washington that includes such products piano stools, beer and 737 jetliners.

Immediately on the table are $3 billion in jet sales to Ethiopian Airlines and South African-based Comair, which could not get financing because the Export-Import Bank charter was allowed to expire on June 30.

http://blog.seattlepi.com/seattlepo...im-bank-vital-to-boeing-likely-to-be-revived/
 
The Donald er først og fremst forretningsmann og republikanerne er i ferd med å finne ut at dette tar prioritet foran hans politiske 'syn'.
 
Back
Top