Del1 KRS-AMS-ATL-SFO Klm/Delta (Business/First)

WooAa

ScanFlyer Blue
Del2: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=107127
Del3: http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=769113#post769113

Etter noen år med flotte Trip Reports fra andre, følte jeg det var på tide at jeg selv prøvde meg. I 2010 kom jeg over et godt tilbud med KLM, og prøvde WBC på vei over dammen, og det er vel flere her som sliter med å bestille neste tur i Economie da!!!! Derfor har jeg igjen brendt av alt for mye penger på en ganske så komfortabel tur med Klm og Delta! Jeg har valgt å dele denne opp i 3 deler, 1 for hver flytur. Dette er fordi jeg ikke får postet med så mange bilder. I tillegg kommer det 3 deler av flyturen hjemigjen senere i august :)

I år ville jeg gjerne prøve Delta Lie Flat, men det er begreset med muligheter for oss i Europa. Jeg så opprinnelig på å dra via LHR med 767-400, men dette ble fort uaktuelt når jeg kom på at det var OL. Det stresset orker jeg ikke haha Jeg så derimot at det var satt opp en 767-300ER fra AMS - ATL på 1. august, og da hoppet jeg på. Det er ikke alle disse som har den nye BusinesElite, men denne hadde 1-2-1 konfigen ;)

Jeg er også av den typen som liker å reise domestic i USA. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg liker bare atmosfæren. Derfor passet det godt å prøve First Class på 757-200 fra ATL - SFO. Turen var meget bra, og jeg ønsker absolutt å fly mer med Delta så lenge det er av nyere typen. Noen av de gamle flyene er veldig slitte, og Business Elite er nesten ikke verdt det...! Ellers håper jeg denne faller i smak!

1AUG12
KRS - AMS
Sete #1A
KL1211
Embraer 190

Klokken slo 3:30 og jeg våknet opp for å pakke ferdig (Jeg utsetter det alltid for lenge) samt ta en dusj og få i meg noe mat. Til tross for at kroppen helst bare ville legge seg ned i fosterstilling, var jeg ganske klar for å ut å fly :) Var på Kjevik rett etter 5 og hadde allerede sjekket inn dagen før. Ingen kø i bag drop-off og var inne ved gaten 10 minuter etter. Jeg hadde glemt klokken min, og mobilen min var ikke helt på min side, derfor husket jeg ikke å notere ned noen tidspunkt etc. Uansett var boarding noe forsinket, og papirarbeidet tok noe lang tid, tror jeg vi tok av litt etter planlagt.

IMG_1010.jpg

IMG_1005.jpg

Jeg var meget imponert over benplassen på rad 1. Det er som regel fokker 70 som blir brukt, og det er flere år siden jeg var på en E190. Selv kan jeg egentlig ikke fordra F70, så jeg var meget fornøyd med plassen :)

IMG_1007.jpg

IMG_1006.jpg

Maten på denne korte flyturen er jo ikke det helt store, men ganske ok. Fruken var noe brun, og men ellers helt ok. Jeg syntes det har blitt bedre etter at EBC ble lansert, men med tanke på at en t/r KRS-AMS i EBC koster flere tusen kroner, er det ikke godt nok.

Vi landet 07:45 (Husker kapteinen sa det ;) ) og jeg var litt stresset da neste fly lettet 09:10. For første gang tok jeg ikke buss inn til gatene, men vi parkerte helt yterst i B-gatene og jeg var på vei mot security ca 8:00

Last edited:
Takk for fin rapport. Synes maten så ut som en litt pretensiøs Economy Extra-boks.

Back