Definitivt slutt for Tu-154 med Aeroflot på Osl.

Re: Definitivt slutt for Tu-154 med Aeroflot på Osl.

Det vil nok dukke opp noen 319 og 321 sånn til tider også ;)

Men med tanke på at fuelforbruket nå vil bli halvert på denne ruten så var det kanskje på tide

Men for oss som jobbet med kjerra er det godt å bli kvitt den. 5-7 tonn med fisk er ikke moro i et trangt lasterom. Situasjonen bedret seg med "rampsnake", men det var ikke sjeldent å skalle i taket i lasterommet, noen ganger med flenge og påfølgende blødning.

Det som er litt vemodig er at det peneste flyet forsvinner fra OSL, det er få, om ingen som lager penere fly enn russerne, god kvalitet på det er det også, men vedlikeholdet kan det vel settes større spørsmålstegn ved.

Og det er jo god grunn til å minne om at Aeroflot begynte å bruke Tu-154 på Oslo-ruta i 1977!!! Så den har kommet og gått noen ganger in uka i 31 år! Ikke mange som slår den der.

Noen av de tidligste besøkene var med Tu-154A, men det stadardiserte seg fort på Tu-154B-1 og B-2. De siste 10 årene på OSL har det vel vært nesten utelukkende Tu-154M. Vil savne den profilen på innflyging.

Ja, det er vemodig at TU154 forsvinner fra OSL. Er glad jeg fikk med meg et par turer både i påsken og nå i sommer (feilprising OSL-SVO-HKG i biz). Ingen tvil om at flyet er pent og med strøket understell. Selv om ingangspartiet for oss reisende er litt i trangeste laget.

Var OSL siste destinasjonen i vest-europa hvor SU benyttet TU?

Litt vemodig ja, men sånn komfortmessig er det et langt bedre tilbud reisende med SU får nå!

Vemodig, den har vært på OSL lenge.

Men antageligvis må passasjerene som kjøper billett med SAS være litt obs. Blir nok code share nå, kjøper man en billett med SAS kan det være en overraskelse å gå om bord i en Aeroflot maskin.

Vemodig, den har vært på OSL lenge.

Men antageligvis må passasjerene som kjøper billett med SAS være litt obs. Blir nok code share nå, kjøper man en billett med SAS kan det være en overraskelse å gå om bord i en Aeroflot maskin.

?! ? Har SAS fløyet denne ruten fra OSL i det siste ??

Nei. SAS har heller ingen codeshare med SU på OSL-Moskva.

?! ? Har SAS fløyet denne ruten fra OSL i det siste ??
Nei, og det sa jeg heller ikke.

Men Aeroflot og SAS har samarbeid og code share på rutene fra Arlanda og Kastrup. De valgte ikke å gjøre det på Oslo siden Aeroflot fløy med TU-154. Når de nå begynner med Airbus kan SAS vurdere det på nytt.

Altså, _kan_ vurdere, ja da er jeg med ;)

Tja, har ikke nettopp SU gått over til Skyteam? Det gjør vel sitt til at sjansene for at SK og SU starter nye codeshare ruter nå er ganske så små vil jeg tro.

Hvem handler Aeroflot på OSL?
Trodde det var SGS, men når jeg var inne på OSL.no så står det Røros Flyservice.

RFS handler Aeroflot Nord, SGS har Aeroflot..

Flyr Aeroflot-Nord til OSL? Trodde de bare fløy til TOS?

Her bommer OSL.no.

Har aldri hørt at Aeroflot Nord har vært på OSL. P.t. er den eneste faste ruteflyging de har på Norge, Tromsø - Murmansk der de handles av SGS.

Prefiks koden på OSL.no er til Aeroflot Nord men linken og telefonnummer er til Aeroflot.

Aeroflot / SU handles av SGS på OSL.

Her bommer OSL.no.

Har aldri hørt at Aeroflot Nord har vært på OSL. P.t. er den eneste faste ruteflyging de har på Norge, Tromsø - Murmansk der de handles av SGS.

Prefiks koden på OSL.no er til Aeroflot Nord men linken og telefonnummer er til Aeroflot.

Aeroflot / SU handles av SGS på OSL.

Tja, jeg fikk den da her på osl 25 Juli i år, og det var ikke første gangen den har vært her....

_MG_4222.jpg

Airbus 330.

Back