Debuterer Norwegian på Gaziapasa?

sarpingen87

ScanFlyer Blue
Debuterer Norwegian på Gaziapasa?

I en gruppe jeg følger på Facebook sies det nå at Norwegian vil fly direkte til Gazipasa i sommer. Har blant søkt opp på Finn.no 10 juni og finner DY1288 som vil gå direkte til GZP.

Har jeg oversett en rutelansering?

Re: Debuterer Norwegian på Gaziapasa

I en gruppe jeg følger på Facebook sies det nå at Norwegian vil fly direkte til Gazipasa i sommer. Har blant søkt opp på Finn.no 10 juni og finner DY1288 som vil gå direkte til GZP.

Har jeg oversett en rutelansering?
Stemmer det? Har flydd den ruten mange ganger med SAS. Ofte dyre billetter, fantastisk hvis Norwegian bidrar til økt konkurranse, og bedre priser. Hvilken gruppe på facebook, dreier det seg om?

Kun hos Bravofly ... Ikke på Google Flights .. Ikke i Amadeus .. GZP er ikke mulig å velge på DY's nettside.

Vet ikke hvor Bravofly henter flightinfo, men enten har de tilgang til noe ikke engang Norwegian har, eller så er det en bug.

Som jeg trodde så var ikke dette noe Norwegian kjente til. Og da mest sannsynlig bare en bug eller noe. Enda en grunn til at jeg ikke bruker 3. part til å bestille flybilletter, om du ser bort fra Ticket som jeg anser som rimelig seriøse.

Overraskende at Norwegian ikke flyr hit. Da SAS begynte å fly til Alanya var det vel en liten gullrute og de utvidet til flere destinasjoner i Skandinavia. Så kom nedturen og avganger ble kuttet, men nå er det vel på vei opp igjen. Noe ikke minst det at SAS også vil fly til Antalya igjen er et eksempel på.

I starten var det vel noen restriksjoner på flytype - kunne ikke fly 737-800, bl.a. Men det er vel endret. Ser SAS flyr noen avganger med 737-800.

Overraskende at Norwegian ikke flyr hit. Da SAS begynte å fly til Alanya var det vel en liten gullrute og de utvidet til flere destinasjoner i Skandinavia. Så kom nedturen og avganger ble kuttet, men nå er det vel på vei opp igjen. Noe ikke minst det at SAS også vil fly til Antalya igjen er et eksempel på.

I starten var det vel noen restriksjoner på flytype - kunne ikke fly 737-800, bl.a. Men det er vel endret. Ser SAS flyr noen avganger med 737-800.
Rullebanen er bare drøye 1800 meter, så restriksjoner på MTOW vil man få uansett på en -800. Da blir det fort dårlig butikk om man må blokkere 50 seter for salg.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Rullebanen er bare drøye 1800 meter, så restriksjoner på MTOW vil man få uansett på en -800. Da blir det fort dårlig butikk om man må blokkere 50 seter for salg.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

2350x45. Tror jeg kun har vært der med 800 ;) ALF, KKN og TOS er mye verre plasser med tanke på banelengde og terreng rundt.

Re: Debuterer Norwegian på Gaziapasa?

Ser en på google maps feks ser det ut som den har blitt forlenget vestover ja.

Jeg fløy en gang med SAS 738 fra Skiathos til Stavanger (nonstop), der er flystripa 1628 m

Jeg fløy en gang med SAS 738 fra Skiathos til Stavanger (nonstop), der er flystripa 1628 m

Med RRU ( ;) ) i standardatmosfære blir max takeoff weight fra JSI 67882 kg. Med nok fuel til SVG er det jo noen tonn ombord da. Flatt jern og flaps 25. Da skal blyanten spisses før man regner performance ;)

Med RRU ( ;) ) i standardatmosfære blir max takeoff weight fra JSI 67882 kg. Med nok fuel til SVG er det jo noen tonn ombord da. Flatt jern og flaps 25. Da skal blyanten spisses før man regner performance ;)

Dette har du mer greie på en meg :) Det jeg husker var at vil fløy -700 på utreise (som vanligvis blir brukt) og at de var sesongens siste flyvning hjem og dermed ikke var fullsatt fly.

Dette har du mer greie på en meg :) Det jeg husker var at vil fløy -700 på utreise (som vanligvis blir brukt) og at de var sesongens siste flyvning hjem og dermed ikke var fullsatt fly.

Høres riktig ut :)

Nå er det riktignok noen år siden jeg har vært på GZP, skal dit med SK i Mai, men tidligere har det i allefall vært at rullebanen er for kort kombinert med litt fjell i den østre enden. Som gjorde at SK sine -700 maskiner har vært ypperlig til den bruken.

Men ser jo nå at rullebanen er forlenget over veien, så da er det jo litt mindre begrensninger.

GZP ligger jo sånn ca midt ute i ingenting, men det er en behagelig tur til Alany og for vår del OBA, så da SK klinka til med et salg her, så var det fort gjort å booke en tur.
Men DY må gjerne komme de også, selv om det muligens er litt begrenset marked enda?

Attachments

• GZP.jpg
    GZP.jpg
    70.1 KB · Views: 475
Last edited:

. Som gjorde at SK sine -700 maskiner har vært ypperlig til den bruken.

Var det ikke slik at SAS brukte gamle Braathens-maskiner (som visstnok hadde kraftigere motorer) på denne ruten i starten?

Var det ikke slik at SAS brukte gamle Braathens-maskiner (som visstnok hadde kraftigere motorer) på denne ruten i starten?
Jeg flydd den ruten en rekke ganger. Gazipasa er en super effektiv flyplass. Deilig med den lille flyplassen i forhold til enorme, Antalya. Det har iallefall vært B737-700, hver gang jeg har reist. Senest for et par måneder siden. Håper Norwegian vil starte opp også.

Haha, her vart det feil... :)

Last edited:
Back