• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

De Havilland DHC-515

Someone

Moderator
Medlem
De Havilland lanserte i går en oppfølger til CL-415, kalt DHC-515. Hva forskjellen er kontra gamle CL-415 som Bombardier sluttet å produsere for noen år siden er jeg usikker på, men antar dette er en forbedring på de fleste områder

https://dehavilland.com/en/news/pos...f-canada-limited-launches-dhc-515-firefighter

CALGARY, Alberta and BRUSSELS, Belgium, March 31, 2022 — De Havilland Aircraft of Canada Limited (De Havilland Canada) is pleased to announce that it has launched the De Havilland DHC-515 Firefighter (formerly known as the CL-515) program.
 
Vettigt att den börjar produceras igen, det är ju det enda flygplanet byggt i väst som faktiskt kan skopa upp stora mängder vatten, inte som AirTractor FireBoss som är som en liten droppe i havet.
 
De Havilland lanserte i går en oppfølger til CL-415, kalt DHC-515. Hva forskjellen er kontra gamle CL-415 som Bombardier sluttet å produsere for noen år siden er jeg usikker på, men antar dette er en forbedring på de fleste områder

Det stemmer Someone,


"Powered by Pratt & Whitney Canada PW123AF turboprops, the CL-515 is to have Collins Aerospace’s Pro Line Fusion digital cockpit, and more capability than previous variants. It will have better corrosion protection, increased landing weight and 7,000 litres (1,850USgal) of water capacity, up from the CL-415’s 6,000-litre capacity, Mauracher said in 2018."
 
Back
Top