DC-9 depressurised after ramp crew covered up tug strike

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Yikes! Sparken er ikke godt nok for slikt!!

The tug drove within the safety-clearance zone - against regulations - and during the effort to push the loader away, the tug's cab contacted the fuselage.

In a probable-cause statement on the event, the National Transportation Safety Board says: "The senior ground agent then advised, 'Don't say anything' to one of the other ground agents who was working the flight with him."


http://www.flightglobal.com/article...ed-after-ramp-crew-covered-up-tug-strike.html
 
Så kan man jo spørre seg hvorfor de ønsket å dekke dette til? Frykt for straff? Frykt for mobbing? Økonomiske sanksjoner?

Mangel på opplæring?
 
Så kan man jo spørre seg hvorfor de ønsket å dekke dette til? Frykt for straff? Frykt for mobbing? Økonomiske sanksjoner?

Mangel på opplæring?

Sansynligvis alle momenter du lister opp.
I et land hvor du blir saksøkt for 10mill. USD for å spytte på gata er det ikke rart man driver med "cover up".
Likevel helt forbannet uakseptabelt.
 
Trolig en kombinasjon av frykt for straff og mangel paa opplaering. Opplaeringen skal dekke slike eventualiteter og de ansatte skal vaere instruert om at rapportering er den loesningen som gir minst konsekvenser hvis uhellet er ute. Hadde de rapportert saken med en gang, kunne de ha sluppet unna med en skrape. Men ved IKKE aa rapportere, er det kort prosess ...
 
Which goes to show at en no-blame kultur er det eneste som fremmer flysikkerheten. Å straffe vedkommende vil ikke gjøre en ting - annet enn å sørge for at neste hendelse blir dekket over - bare enda litt bedre.
 
Det viser også at det ikke er så lett å dekke over noe slikt ... som også en velpublisert hendelse i SEA for noen år siden viste ...
 
Back
Top