• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DC-8 enthusiast flight 26. mai

Hvorfor er det sannsynligsvis siste muligheten? Finnes det ikke vilje til å holde dette flyet som et flyvedyktig museum?
 
Hvorfor er det sannsynligsvis siste muligheten? Finnes det ikke vilje til å holde dette flyet som et flyvedyktig museum?

Vilje finnes sikkert. Penger er noe helt annet. Å holde en flytype sertifisert og flyvedyktig er ikke billig. Produsenten må også støtte flytypen så lenge det finnes flyvedyktige eksemplarer. Det er dette som nå også teknisk sett har groundet Tristar-flåten - til tross for at det flyr enkelte eksemplarer i Midt-Østen - ulovlig.
 
Vilje finnes sikkert. Penger er noe helt annet. Å holde en flytype sertifisert og flyvedyktig er ikke billig. Produsenten må også støtte flytypen så lenge det finnes flyvedyktige eksemplarer. Det er dette som nå også teknisk sett har groundet Tristar-flåten - til tross for at det flyr enkelte eksemplarer i Midt-Østen - ulovlig.

Kjenner godt til det der, i Norge holder heldigsvis Norsk Museumstog kroken såvidt..
 
Denne er allerede utsolgt, det åpnes for en (kortere/billigere ?) ekstra-tur samme ettermiddag hvis etterspørselen er stor nok, sånn i tilfelle noen av dere skulle være på de kanter. :)
 
Back
Top