DC-8 enthusiast flight 26. mai

Hvorfor er det sannsynligsvis siste muligheten? Finnes det ikke vilje til å holde dette flyet som et flyvedyktig museum?
 
Hvorfor er det sannsynligsvis siste muligheten? Finnes det ikke vilje til å holde dette flyet som et flyvedyktig museum?

Vilje finnes sikkert. Penger er noe helt annet. Å holde en flytype sertifisert og flyvedyktig er ikke billig. Produsenten må også støtte flytypen så lenge det finnes flyvedyktige eksemplarer. Det er dette som nå også teknisk sett har groundet Tristar-flåten - til tross for at det flyr enkelte eksemplarer i Midt-Østen - ulovlig.
 
Vilje finnes sikkert. Penger er noe helt annet. Å holde en flytype sertifisert og flyvedyktig er ikke billig. Produsenten må også støtte flytypen så lenge det finnes flyvedyktige eksemplarer. Det er dette som nå også teknisk sett har groundet Tristar-flåten - til tross for at det flyr enkelte eksemplarer i Midt-Østen - ulovlig.

Kjenner godt til det der, i Norge holder heldigsvis Norsk Museumstog kroken såvidt..
 
Denne er allerede utsolgt, det åpnes for en (kortere/billigere ?) ekstra-tur samme ettermiddag hvis etterspørselen er stor nok, sånn i tilfelle noen av dere skulle være på de kanter. :)
 
Back
Top