DB.no: Ryanair skjuler ekstrakostnader

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Sikker tatt opp før...... i en eller flere sammenhenger (atter en gang):cry:

http://www.dagbladet.no/2009/07/24/reise/ryanair/markedsforing/7337872/

Forbrukerombudet har sendt en oppfordring til irske forbrukermyndigheter om å ta opp en rekke lovbrudd som de mener Ryanair begår.

Det er Ryanairs mangelfulle prisinformasjon og kontaktopplysninger Forbrukerombudet mener er ulovlig.

Ryanair reklamerer med store mengder flybilletter til svært lave priser.

En lang rekke tilleggskostnader knyttet til for eksempel innsjekking, er imidlertid ikke inkludert i disse lave prisene.

Synes jeg har hørt denne "sangen" mang en gang før. Hvem gir seg først? Forbrukerombudet eller FR?

Vet ikke hva jeg skal si, men sist fredag satt jeg å skulle bestiller biletter med dem ifra Rygge til London. Vi er to stykker som skal reise. Totalsum for billeten var 4kr helt til jeg skulle betale. Skulle betale med mitt Visa debetkort (bankkort med visa) Men neida. Ryanair sitt system protisterte på at mitt kortnummer var et sikt kort, og jeg ble tvunget til å velge Visa credittcard, og vips der kom det opp et betalingsgebyr på 200kr. Men for debetkort var gebyret 0kr..

Kanskje på tide å sette hardt mot hardt?
Skal Ryanair fly på norske flyplasser får de rette seg etter norsk lovverk.
Svakt av myndightene å ikke sette en stopper for dette en gang for alle.

Vet ikke hva jeg skal si, men sist fredag satt jeg å skulle bestiller biletter med dem ifra Rygge til London. Vi er to stykker som skal reise. Totalsum for billeten var 4kr helt til jeg skulle betale. Skulle betale med mitt Visa debetkort (bankkort med visa) Men neida. Ryanair sitt system protisterte på at mitt kortnummer var et sikt kort, og jeg ble tvunget til å velge Visa credittcard, og vips der kom det opp et betalingsgebyr på 200kr. Men for debetkort var gebyret 0kr..
De enda kort som är avgiftsfria hos Ryanair är Visa Electron. Det är speciella kort som är svåra att få tag på. Det är INTE samma sak som Visa debetkort. Tidigare hade Ryanair en avgift för kreditkort, en lägre för debetkort (bankkort i Sverige) och 0 för Visa Electron. För något år sedan infördes samma avgift för debetkort och kreditkort som är 50 SEK per flight och person.
Själv har jag skaffat ett Visa Electron hos Forex enbart för ryanair...

Forbrukermyndighetene bør ganke enkelt ta Ryanair til retten, få en dom på at de må følge regelverket og at de kan stanse virksomheten deres hvis de ikke gir seg. Den dagen et FR-fly blir tatt i arrest på TRF, og MOL risikerer at det tvangsselges for å dekke refusjon av billettene til paxen som rammes - da gjør det såpass vondt på (penge)pungen hans at han kanskje gir seg. (Hvorvidt dette er juridisk mulig vet jeg ikke).

Evt legger ned i Norge og skriker høyt om hvor fiendlige norske myndigheter er til snille FR som vil gi alle billige billetter.

Back