Dårlig vær ved CPH?

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Dårlig vær ved CPH?

Ser på radaren nå at PIA752 returnerer tilbake til OSL etter å ha sirklet over CPH en stund, snør det så mye ved CPH?

Ser også at Thomas Cook DK 2924 kommer inn til OSL, men kan ikke finne den flighten på osl.no?

Ser også at SK996 fra Beijing er diverted....

Last edited:
Re: Dårlig vær ved CPH?

DK2924 kommer fra KBV og skal til GOT :headbang
så da må det sne flere steder en i CPH.

Når jeg ser bedre etter så har ikke DK2924 gått fra SHJ ennå.ETD 0100 i natt så det må ha vært en "ghost"på flygradaren.

Last edited:

EKCH 021750Z 18021KT 0800 R22L/P1500N R04L/P1500N R12/1400N SN BLSN VV004 M00/M00 Q0989 RWY 04 DRY SNOW 51-100 PCT 3 MM FC 0.22 RWY 04R DRY SNOW 51-100 PCT 4 MM FC 0.25 RWY 12 DRY SNOW 51-100 PCT FC 0.31 BECMG 21012G22KT 8000 NSW BKN008=

Dette er ganske heavy vær, 21 knop vind, 800 meter sikt i snøfall og blowing snow. Men det ser jo ut til at det skal letne etterhvert.

Ja det sner rigtig meget og med meget blæst samtidig. En del divertions - bl.a. SK fra NRT og PEK er diverted. KLM fra AMS går til BLL istedet, BA fra LHR, RC fra Vagar, SK fra POZ samt ret så mange andre.

Kan også se på flygradar.nu at DY fra AAL har fået 3-4 runder over Samsø, men åbenbart har fået lov at gå til CPH nu.

Er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan se hvor de forskellige fly er diverted til?

F.eks. SK996 og SK984... Kunne forestille mig de er gået til MMX selvom vejret også er dårligt der. Ikke ofte MMX har besøg af 2 stk. A340 på samme tid, hvis det er tilfældet.

Har prøvet flightstats.com og flightaware.com - ingen af dem giver svaret.... Iflg. førstnævnte er de blot diverted, men det er ikke angivet hvortil.

Last edited:

Ja det sner rigtig meget og med meget blæst samtidig. En del divertions - bl.a. SK fra NRT og PEK er diverted. KLM fra AMS går til BLL istedet, BA fra LHR, RC fra Vagar, SK fra POZ samt ret så mange andre.

Kan også se på flygradar.nu at DY fra AAL har fået 3-4 runder over Samsø, men åbenbart har fået lov at gå til CPH nu.

Er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan se hvor de forskellige fly er diverted til?

F.eks. SK996 og SK984... Kunne forestille mig de er gået til MMX selvom vejret også er dårligt der. Ikke ofte MMX har besøg af 2 stk. A340 på samme tid, hvis det er tilfældet.

Har prøvet flightstats.com og flightaware.com - ingen af dem giver svaret.... Iflg. førstnævnte er de blot diverted, men det er ikke angivet hvortil.

Vet ikke om noen annen "hjemmside" en den jeg har tilgang til::old
men SK996 er gått til ARN og sk984 er i MMX.

Blåser og snør som bare det i Malmö i allefall. Og i ett intervju med informasjonsansvarlig på CPH i lokalavisen her, stod det at været skulle forværre seg fra 7 og utover!

DK2924 kommer fra KBV og skal til GOT :headbang
så da må det sne flere steder en i CPH.

Når jeg ser bedre etter så har ikke DK2924 gått fra SHJ ennå.ETD 0100 i natt så det må ha vært en "ghost"på flygradaren.

Hmmm, rart. Jeg fulgte den på 3 forskjellige radarer og alle viste det samme helt ned til stripa ved OSL.

Hvis det stemmer at den er her, venter de på bedre vær før de tar av igjen eller blir det buss på de til GOT?

Vet ikke om noen annen "hjemmside" en den jeg har tilgang til::old
men SK996 er gått til ARN og sk984 er i MMX.

Takker :)

Fruen har en rigtig god kollega med i crewet ombord på SK996, så det ser ud til at de får en "hyggelig" aften i Stockholm i nat istedet for at komme hjem :(

Kedelig, men nødvendig, måde at afslutte en longhaul-tur på
...

Melding på cph.dk:
Sneen skaber forsinkelser og aflysninger i flytrafikken

På grund af snevejret er der i øjeblikket forsinkelser og aflysninger i flytrafikken.

CPH ser ut til å være i klasse med en rekke flyplasser i UK - dårlig snøryddingsutstyr og dårlige rutiner for arbeidet. Det er ingen tvil om at Øveraasen kunne gjort bra penger på salg av utstyr, og kanskje en ny inntektsside for OSL kunne være å trene snøryddere fra andre land. Dette med klimaendringer har blitt sett på bare som en temperaturøkning og dermed mindre kalde vintrer. Det klimapanelet har varslet er mer ekstremvær, og om vinteren vil det da medføre mer snø og vind.

Det vi opplevde sist onsdag kveld på CPH (bare en rullebane var i bruk) vil i hvert fall jeg karakterisere som litt snø, noe vind og rundt 0°C og ville ikke f.eks. på OSL medført annet enn skifte av rullebane mens brøytetoget tok seg et par runder.

CPH ser ut til å være i klasse med en rekke flyplasser i UK - dårlig snøryddingsutstyr og dårlige rutiner for arbeidet. Det er ingen tvil om at Øveraasen kunne gjort bra penger på salg av utstyr, og kanskje en ny inntektsside for OSL kunne være å trene snøryddere fra andre land. Dette med klimaendringer har blitt sett på bare som en temperaturøkning og dermed mindre kalde vintrer. Det klimapanelet har varslet er mer ekstremvær, og om vinteren vil det da medføre mer snø og vind.

Det vi opplevde sist onsdag kveld på CPH (bare en rullebane var i bruk) vil i hvert fall jeg karakterisere som litt snø, noe vind og rundt 0°C og ville ikke f.eks. på OSL medført annet enn skifte av rullebane mens brøytetoget tok seg et par runder.

I tillæg til dette har de danske medier været ved at gå i selvsving i 2 dage fordi man forventede snevejr. Så nogen overraskelse er det nok ikke for CPH.

Jeg kørte forbi kl. 17.00 og her var det ret dårligt vejr, sigt og meget blowing snow - og siden da er det ikke blevet bedre. Men alligevel, så burde de have lidt bedre styr på deres snerydnings-planlægning.

P.t. rydder de vel banen mellem hver landing, som jeg umiddelbart kan tolke af flygradar.nu

CPH har da også en ekstremt dårlig plassering i forhold til vind med de store sjøflatene rundt hele den østre delen. Det er vel ikke helt uten grunn at det er plantet så mange vindmøller i sjøen rett nord for CPH?

Der står foreløbig 8 CPHer i Billund nu. Billund har selv været lukket i dag i knap 3 timer fra 12 -15. Noget der undre mig er at der ikke står noget på Københavns lufthavns hjemmeside, at de er divertet. På tekst tv viser de det.

http://bll.dk/Systemsider/afgange.aspx

viser hvem der pt står og venter i BLL på at komme til CPH

Ser også ud til at SK1594 fra BRU er vej over for at slutte sig til forsamlingen. Den nåede helt ind over København og har nu retning BLL.

Og paradoksalt nok flyver den lige forbi DK3722 som er på vej ind mod CPH og har startet decend. Mon CPH når at få ryddet banen eller vi også skal se den vende om efter en tur til CPH og diverte.

Interessant at følge med på i.... Tak til Flygradar.nu :)

Det er nok PALCO som viser feil, tror jeg .... ser ut som det mangler en 'leg' ...

Var tidligere inde at kigge på et aflyst AAL-fly, som stod opgivet til "On-Time" til trods for at det på daværende tidspunkt var 90min forsinket og endte med at blive aflyst (oplysinger på aal.dk og cph.dk stemte ikke overens med sas.dk heller), desuden er flere afgange opført som "Unknown", så har ikke så meget tillid denne side på sas.dk

Synd at SAS har ændret "Er flyet til tiden" featuren til denne meget dårlige udgave, end den gamle, hvor man blot kunne indtaste flynummer. Den feature med blot at indtaste flynummer mangler jeg meget...

Lauda Air 736 OE-LNL begynner å bli rimelig kjent med området over Hjelm Bugt

Det er nok PALCO som viser feil, tror jeg .... ser ut som det mangler en 'leg' ...

Det er litt rart dette.
I følge PALCO så landet den i SHJ kl.1015 Norsk tid i dag morges og det er lagt in en NI kl 22.00 Delayen er pga "Ground handling impaired by advwerse weather conditions"
Tror nesten jeg får ta meg en tur ut nå for å se om den står her på GEN.!

Kan bare si at å gå ute i CPH City var en utfordring i dag, og danske myndigheter anbefaler folk til å holde seg inne, og ihvertfall holde bilene sine inne. I mine to år i DK tar dette kaken totalt hva vintervær og snestorm angår.

Back