Danish airshow 2016

Denne fortjener oppmerksomhet. Arrangeres 19 juni på Skrydsrup.

Av oppvisning kan jeg nevne:

- SU27 Flanker fra Ukraina
- Patrulla Augila fra Spania
- F16 fra Belgia og Hellas
- Super Puma fra Sveits
- CARTOUCHE DORÉ fra Frankrike

Hmm... Og hvor i øl- og pølselandet ligger Skydsrup? SU27 er nesten verdt turen alene[emoji106]

Vurderer absolutt å ta en tur, har vært på Skrydstrup en gang tidligere (i 2000) og det er et godt stykke å kjøre hvis man tar båten til Danmark, det enkleste er nok å ta båt til Tyskland og så kjøre nordover.

Siden dette er den 19 og Bodø den 18, er det da mulig at noen av de som skal flyge sammarbeider på noe vis. At de er en dag i Bodø og neste dag i Danmark ? Er ikke komme noe info om hva som kommer til Bodø enda

Vurderer absolutt å ta en tur, har vært på Skrydstrup en gang tidligere (i 2000) og det er et godt stykke å kjøre hvis man tar båten til Danmark, det enkleste er nok å ta båt til Tyskland og så kjøre nordover.

Har selv lyst, SU27 er et meget sterkt trekkplaster. Men ser vel mest på muligheten til å bo i Kolding. Fly til Køben og tog derifra.

Men er det trolig at det settes opp buss fra Vojens og ut til flyplassen?

Nesten på grensa til Tyskland ser det ut til. Kolding er vel nærmeste større by. Den ligger i Vojens kommune, som har togstasjon. Er dog noen km til flyplassen derifra.

Njarh.. Kolding ligger ca. 50 km. nord for Vojens/Skrydstrup. Ca. 60.000 indbyggere og nok det bedste bud, hvis I også vil studere den danske øl-og pølsekultur :colgate:. Ellers ligger den gamle stiftsby Haderslev ca. 20 km øst for SKS (Skrydstrup). Et alternativ til tog fra CPH er fly OSL -BLL og lejebil. Det vil tage en stor time at køre til SKS ad motorvejen.

Last edited:
Når man skal på airshow transporterer man seg selv med fly, ikke båt[emoji6] Billund og leiebil høres ut som et brukbart alternativ. Får sjekke litt med kjerringa (avlat) og min wingman...

Swedish Air Force Historic flight kommer flyga uppvisning med SAAB 35 Draken(SE-DXP) på Danish Air Show.

Har selv lyst, SU27 er et meget sterkt trekkplaster. Men ser vel mest på muligheten til å bo i Kolding. Fly til Køben og tog derifra.

Men er det trolig at det settes opp buss fra Vojens og ut til flyplassen?

Fra Kolding til Skrydstrup er der 41 km. Om der bliver sat bus op ved jeg ikke. Men lejebil ville jeg nok foretrække. Et godt råd, kom meget tidligt, sidst jeg var til airshow i Skrydstrup for 6 år siden brød trafikken helt sammen. Ruten der normalt tager mindre en 30 minutter blev til en tur på over 5 timer. Så meget af showet gik jeg glip af.
Billund er også en mulighed at flyve til 38 km fra Kolding eller 70 km fra Skrydstrup. Desværre bliver jeg forhindret i at deltage i år. Ellers kunne du have fået et lift.

http://www.danishairshow.dk/dk/
http://dk.afstande.himmera.com/

Fra Kolding til Skrydstrup er der 41 km. Om der bliver sat bus op ved jeg ikke. Men lejebil ville jeg nok foretrække. Et godt råd, kom meget tidligt, sidst jeg var til airshow i Skrydstrup for 6 år siden brød trafikken helt sammen. Ruten der normalt tager mindre en 30 minutter blev til en tur på over 5 timer. Så meget af showet gik jeg glip af.
Billund er også en mulighed at flyve til 38 km fra Kolding eller 70 km fra Skrydstrup. Desværre bliver jeg forhindret i at deltage i år. Ellers kunne du have fået et lift.

http://www.danishairshow.dk/dk/
http://dk.afstande.himmera.com/

Takk, ser det går ganske tidlig tog fra Kolding til Vojens er det mulig å ta dette for så å gå til flystasjonen? For er det trafikk-kaos kan vel det fort være raskere.

Finnes det noen gode steder å stå utenfor base-området? Såvidt jeg forstår blir man stående med sola i ansiktet hele dagen inne på området og det er jo mildt sagt ikke ideelt når man skal ta bilder.

Jag tror det blir första gången på 2000-talet som SAAB 35 Draken kommer flyga uppvisning i Danmark.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA YES YES YES YES.

Da melder Danish Airshow at det Tsjekkiske flyvåpnet kommer og flyr oppvisning med MI 35 Hind.

Dette er virkelig en gedigen godbit jeg virkelig gleder meg til.

Back