Dakota på Værnes igår(26.feb)?

Torcs

Newcomer
Dakota på Værnes igår(26.feb)?

Hei!

I går da jeg kjørte hjem fra jobb oppover Stjørdalen så jeg et fly som minnet mye om en DC-3 som kom inn for landing på 27. Den hadde et langt stag som stakk frem av nesen på flyet.

Noen flere som fikk med seg dette? Evt fikk sett det på bakken? Hva kunne dette være?

Re: Dakota på Værnes igår(26.feb)?

Basler BT-67 'Polar 5' DC-3 Research Plane.
C-GAWI. Fløy fra Værnes og videre til Tromsø.

Ok. Tusen takk! Her er det gutter med kontroll på luftrommet, hehe. Kjempemessig! :)

Husker ingen eksakt dato, men denne flytypen (og flyindividet for øvrig) har vært innom Værnes flere ganger ila 2012, samt årene før.

At DC-3 er en såpass vanlig gjest på Værnes var nytt for meg. Men jeg regner med det fortsatt er en sjelden nok gjest til å ha blitt dokumentert?

Har fått knipset den noen ganger de siste årene :)

134181s.jpg
05.05.2011

150290s.jpg
07.08.2011

196028s.jpg
18.03.2012

219548s.jpg
18.06.2012

Takker for bekreftelse Jabberwocky! Trodde dere andre også hadde peiling jeg..?

To i 2011, to i 2012 og en nå forrige uke?

Fire ankomster som er dokumentert, ja. I tillegg til den i forrige uke. Men vil selv ha til at den har vært her flere ganger enn det.

Fire ankomster som er dokumentert, ja. I tillegg til den i forrige uke. Men vil selv ha til at den har vært her flere ganger enn det.

Unskyld at jeg sier det, men det vil jeg ha dokumentert, for denne er her ikke ofte....
Men at den kan ha vært her en eller to ganger mere en som er dokumentert kan hende, men uansett ikke ofte.

Er vel en definisjonsgreie.
Den er definitivt ikke en del av den daglige, ukentlige eller månedlige trafikkflyten til Værnes. På den annen side er den her tydeligvis opptil noen ganger i året, så ukjent er den ikke.

Back