• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dagens på Værnes

Jens W

ScanFlyer Crusty
Dagens på Værnes

Det var en gang en Antonov An-124 som skulle lande... Men den er foreløbig bortimot 13 timer sen, så ingen bilder av den i dag..

Men dette er noe av det man fikk tatt bilde av;

Widerøe på tur til Sandefjord og Køben
wda.sized.jpg

wdc.sized.jpg

Noen (SAS) Braathens maskiner
buc.sized.jpg

bud.sized.jpg

BRO i ny drakt
bro.sized.jpg

På vei med oljearbeidere (I presume) til KSU
faz.sized.jpg

En av to LTR maskiner som var på besøk
mot.sized.jpg

Og til sist, sju fem sju!
oh_lbs.sized.jpg

Edit: trykkleif

Re: Dagens på Værnes

:up: Widerøe og SAS Braathens bildene var jo rene postkortene...

Finfint Cedlind! :up:

Ja nå er kveldsøkta med spotting unnagjort! :cool2 Fikk med meg An-124 og diverse B73X maskiner. Maskina landet ca. 21.20. Altså 12 timer og 20 min. forsinket...

Originally posted by LTH
Finfint Cedlind! :up:

Ja nå er kveldsøkta med spotting unnagjort! :cool2 Fikk med meg An-124 og diverse B73X maskiner. Maskina landet ca. 21.20. Altså 12 timer og 20 min. forsinket...

Hallo ......bilder ??????????

Det ble noen en del bilder i går, bare så synd at kameraet har pådratt seg akutt optisk forkjølelse.

Her er et par tre stk:

fr_124_bv800.jpg

frs_blh_124v800.jpg

cp_8_124.jpg

-Eirik-

Flotte bilder det der, og hva kunne det ikke blitt om kamera hadde vært helt friskt...:)

Ang. det siste bildet der: kort sagt så er det jo motorkraft og aerodynamikk som skal til for å få et fly i lufta, men når har russerne tenkt å modernisere seg når det gjelder avionikk?? Den Antonoven der er jo et relativt moderne fly da...
Har jo sett nyere fly fra de traktene der også, hvor instrumenteringen ser ut som om den kommer enda lenger tilbake i tidsregningen fra.
Bare lurte..:)

Originally posted by LN-SSL
men når har russerne tenkt å modernisere seg når det gjelder avionikk?? Den Antonoven der er jo et relativt moderne fly da...
Har jo sett nyere fly fra de traktene der også, hvor instrumenteringen ser ut som om den kommer enda lenger tilbake i tidsregningen fra.
Bare lurte..:)

Jeg tror de tenker at det ikke er noe vits i å bytte ut noe som funker sånn passe bra:) Syntes alltid russerene velger sånne deilige grønnfarger jeg:)

Nei, du sier noe... Hva gjelder fargen så er det jo sånn ellers i livet at ting har en tendens til å tre klarere frem med en slik lys blå/turkis bakgrunnsfarge. Kanskje det var det optiske de tenkte på da fargevalget for sovjetiske/russiske/ukrainske (your choice..) cockpiter ble tatt en gang rundt omkring tidenes morgen...:)

...og her er mye snacks fra KAB! :wow:

http://forum.airpics.com/read.php?TID=26906

Originally posted by MD11

Hva gjorde AY på Værnes med B757??
Har ikke peiling, men kan det ha noe med åffshåre VM i Trondheim og/eller VM i friidrett i Helisinki?? :jumpin

Back