dagens journalist

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
DN.no skriver i dag med store typer: "SAS VIL KJØPE SEG INN I BULGARIAN AIR"

http://www.dn.no/forsiden/article717332.ece

Men, i nederst i den samme artikkelen står følgende:
SAS avviser imidlertid at selskapet er interessert.

-Det kan jeg avkrefte. Vi er ikke interesserte i å delta i privatiseringen av Bulgaria Air, sier konsernsjef Jørgen Lindegaard til Nyhetsbyrån Direkt mandag.

???

Replying to Topic 'dagens journalist'

Mulig at saken var skrevet ferdig før journalisten fikk hengt på en kommentar fra Lindegård. Det er ikke bare å kaste et helt dagsverk, sånn uten wider(ø)e... :D

Kan vi vente oss at CK innfører faste tråder for f.eks. "dagens flygeleder" og "dagens flyselskap" også, eller er det bare journalistene han bedriver et korstog mot? :mol

glemte jeg :up: ?? Litt moro må man ha. Men, vi kan jo alle være enige om at dette er et av mange beviser på at overskriften ikke alltid stemmer med virkeligheten?

Det kan jo fort være det med liten skrift på slutten som ikke stemmer også...
Når lærte vi å ta alt konserndirektører rundt om kring sier for god fisk...????:cool2

Journalisten er unnskyldt. Han henviser til en sak i en annen avis, og til slutt får han en uttalelse fra SAS som motbeviser saken. Så det eneste uheldige er overskriften.

Originally posted by LN-BRK

Journalisten er unnskyldt. Han henviser til en sak i en annen avis, og til slutt får han en uttalelse fra SAS som motbeviser saken. Så det eneste uheldige er overskriften.

ok, da skyter vi DESKEN i stedet

Hvor mange tror du ville være interessert i å lese følgende overskrifter:

SAS kjøper ikke Bulgarian Air
SAS kjøper ikke Finnair
SAS kjøper ikke Lufthansa
SAS kjøper ikke British Airways
CK kjøper ikke ny bil
CK starter ikke nye ruter i neste uke
CK har ikke flyskrekk
osv
osv
osv

:lol

Nei, journalister er underlige dyr! Selvmotsigelser er deres varemerke! La oss starte en skikkelig kampanje mot dem! Det er jo de som sørger for å trykke tegninger av profeten! Fy skam! AAaaaaaiaaaaiaaaa!

BF:mol

Jotakk! Har tatt noen piller nå! Det går nok snart over!

BF:jumpin

Herre min hatt.
Snakk om å hisse seg opp over at noen påpeker en morsommhet. Slapp av da mann. Hvis du føler deg skikkelig truffet så la være å svar på tråden.
God bedring.

Ojsan! Hvem var sint? Når noen henger ut yrkesgruppa jeg tilhører, tillater jeg meg å reagere. Har du noe med det?

Edit: Tyrkleif

Jøss da! Lurer på hvem som egentlig "tar av" her.

Jeg for min del mente bare å påpeke at dette var et eksempel på hvordan journalister noen ganger lager en sak ut av en "ikke-sak". Her inidkerer de jo i overskriften at SAS vil kjøpe Bulgaria air, mens det på slutten av artikkelen står at de avviser at de er interesserte. Til og med Fly-hight må vel være enig i at det er misvisende og dårlig journalistikk.

Resten var ment på en humoristisk måte å illustrere at dersom journalisten ville lage en story på saken, så var det kanskje ikke like mange som hadde giddet å lest den om det hadde stått i overskriften at de ikke er interesserte.

Om det er så enkelt å være journalist, så er det jo greit når man sitter der og mangler en story og ringe til f.eks. Lufthansa og spør om de har tenkt å kjøpe SAS. Svarer de nei, så er det jo bare å lage en story på det. Jaja, jeg harselerer litt. Synd for de av dere som har stått opp med galt bein. Det er ikke alltid like lett å gjennomskue ironi.

Og for ordens skyld Fly-high! Om man reagerer på en journalists arbeid, så er det ikke derved sagt at alle er sånn. Selv om det virker slik på enkelte muslimer i midtøsten. (den siste der var vel mildt sagt diplomatisk nok!??)

Jaja, nok om det!
Ha en fortsatt strååååålende, krangle-fri Valentines day! Husk blomster til fruen!!

BF:hi2

Tror jeg går og tar meg en paracett for sikkerhets skyld!!

BF:D

tja Biz-Flyer - at SAS skal være interessert i å kjøpe Finnair, men at finnene ikke vil selge er jo en gjenganger - særlig om sommeren.

Selv tilhører jeg den kanskje mest utskjeldte yrkesgruppen - siviløkonomer (aka blaaruss, seniløkonomer, beancounters etc) og er glad for det!

Da er vi to i den klubben!

Fy så slemme vi er!!:lol

BF:cool2

Originally posted by Bizflyer

Da er vi to i den klubben!

Fy så slemme vi er!!:lol

BF:cool2

...og den tredje er paa vei

Kun 2,5 aar til Someone er paa full vei ut i arbeidslivet som en ung aa lovende Blaaruss klar til aa kutte og sparke her og der:devil

la oss starte et under-forum for blaaruss!!!

Vil det være lov å slenge litt mer med leppa der?? :p

BF:skep

Originally posted by Fly high

Ojsan! Hvem var sint? Når noen henger ut yrkesgruppa jeg tilhører, tillater jeg meg å reagere.
Klart du kan det, vi har da ytringsfrihet (med mindre du tegner arabere med skjegg). Men da vil jeg allernådigst, ydmykest påstå at min ringe erfaring som wannabejournalist, samt det faktum at jeg finner feil nesten hver gang jeg leser i avisa om noe jeg kan noe om, journalisters flokkmentalitet, nå-skal-vi-ta-folk overskrifter, tabloid kjendiseri etc...vel, journalisters generelle rykte er "fordi de fortjener det"!:devil

Back