Dag med Widerøe

DYflyer

Aviation Junkie
Dag med Widerøe

En utfordring til forumets eksperter (eller kanskje dette ikke er store utfordringen ;) ). I mai tenkte jeg at jeg skulle ha en dag viet Widerøe. Målet da er selvfølgelig å få flest mulig flighter med WF, og være innom fleste mulig flyplasser i løpet av en dag. Hvor jeg starter og hvor jeg stopper er ikke så viktig, og jeg vil bruke dagene før og etter på å komme meg til "startbyen" og hjem igjen. Ser for meg å starte f.eks på TRD eller BOO og "jobbe" meg oppover mot KKN. Ukedagen er heller ikke så viktig, men det er vel ingen ulempe om det er i tilknytning til helga. Så......har dere noen forslag til "routing"?

Re: Dag med Widerøe

Vet ikke om de skal ha det i år også, men om du venter bittelitt så kan du jo få et "all you can fly" pass for en billig penge. Jeg tenkte å gjøre det om alle andre planer for sommeren går "åt helvete". ;)

From the top of my mind tenker jeg f.eks TRD-BOO-NVK-ANX-TOS og kystruta videre oppover? :) Da har jeg ikke tatt hensyn til tider, så jeg vet ikke hvor realistisk det er.

Polaris: Du skal til BGO i sommer, og har dermed ikke tid (eller råd) til noe slikt :old ;) :p

Du kan jo bruke sommerens Norge Rundt pass hvor du kan fly så mye du vil for en billig penge, eller kjøpe deg enveisbilletter på de strekninger du ønsker å reise på
Den enkeltruten som gir mest flyging for pengene er nok WF930 som går mellom Tromsø og Kirkenes på morgenen

WF930 04FEB CDR/YBEM
TOSHAA 0600 0635
HAAHFT 0650 0708
HFTALF 0729 0752
ALFBVG 0812 0856
BVGBJF 0911 0929
BJFVDS 0944 1005
VDSKKN 1020 1035

Tja... jeg kan jo bruke flyallyouwantpass til BGO og, men det var vel noe med at dagene ikke passet. Om enn alt annet går åt helvete skal ikke BGO gjøre det :colgate:

Om enn alt annet går åt helvete skal ikke BGO gjøre det :colgate:
Flink jente ;)

Og for å ikke gå for mye OT... Det er et godt tilbud som WF har det der, synd at jeg ikke har fått muligheten til å bruke det

Du kan jo bruke sommerens Norge Rundt pass hvor du kan fly så mye du vil for en billig penge, eller kjøpe deg enveisbilletter på de strekninger du ønsker å reise på
Den enkeltruten som gir mest flyging for pengene er nok WF930 som går mellom Tromsø og Kirkenes på morgenen

WF930 04FEB CDR/YBEM
TOSHAA 0600 0635
HAAHFT 0650 0708
HFTALF 0729 0752
ALFBVG 0812 0856
BVGBJF 0911 0929
BJFVDS 0944 1005
VDSKKN 1020 1035

Tenkte på dette passet, men det gjelder vel bare fra siste halvdel av juni. Eller så er WF930 en god ide. Kan kanskje kombineres med en "retur" til til BOO med ett par mellomlandinger. F.eks WF693 til TOS, og så WF 847 via ANX og NVK til BOO. Kan da ta en tur innom flysamlinga dagen etterpå før jeg setter nesen mot OSL :)

Hva med denne. begynner i bodø med avgang ca 05:23, og fremme i vadsø 00:44
sakl vel være stort sett lang nok tid til transfer også.

WF 739 BOO-MJF-OSY-TRD
WF 740 TRD-OSY-RVK-TRD
WF 716 TRD-BNN
WF 717 BNN-TRD
WF 756 TRD-MJF-MQN-BOO
WF 823 BOO-LKN-RET-BOO
WF 892 BOO-SKN-TOS
WF 936 TOS-HFT-ALF-VDS

Tenkte på dette passet, men det gjelder vel bare fra siste halvdel av juni. Eller så er WF930 en god ide. Kan kanskje kombineres med en "retur" til til BOO med ett par mellomlandinger. F.eks WF693 til TOS, og så WF 847 via ANX og NVK til BOO. Kan da ta en tur innom flysamlinga dagen etterpå før jeg setter nesen mot OSL :)

Pinglete å gi seg med WF i BOO, du burde vel ta dem nedover kysten til TRD mens du er i farta? Så TRD-CPH-TRF-BGO-FDE-OSL så er du i mål.

Hva med denne. begynner i bodø med avgang ca 05:23, og fremme i vadsø 00:44
sakl vel være stort sett lang nok tid til transfer også.

WF 739 BOO-MJF-OSY-TRD
WF 740 TRD-OSY-RVK-TRD
WF 716 TRD-BNN
WF 717 BNN-TRD
WF 756 TRD-MJF-MQN-BOO
WF 823 BOO-LKN-RET-BOO
WF 892 BOO-SKN-TOS
WF 936 TOS-HFT-ALF-VDS

Litt dumt å ta WF936 hvis man skal til Kirkenes da ;)

Litt dumt å ta WF936 hvis man skal til Kirkenes da ;)

Det er et visdomsord, men jeg forstod det slik at hvor man endte opp ikke var så farlig.
Nå kan jo Vadsø være litt spennende med luftskipsmasta også da.

Det er et visdomsord, men jeg forstod det slik at hvor man endte opp ikke var så farlig.
Nå kan jo Vadsø være litt spennende med luftskipsmasta også da.

Takk for ett interessant forslag :)

Det stemmer at det ikke var så farlig hvor jeg endte opp. KKN var bare tatt med som ett eksempel. Vadsø fungerer utmerket det også.

Back