Dag 1 arbeidsuke KSU

S. Holberg

ScanFlyer Gold
Heisann!

Da var jeg endelig igang med min arbeids-/utplasseringsuke på Kvernberget Lufthavn. Utgangspunktet for denne uka vil være lufthavnsvakta og redningstjenesten.
Oppgavene vi skal gjøre i løpet av uka består av alt som har med en lufthavn og gjøre. Idag var det omvisning, orientering om Avinor, hilsing på folk og lysinnspeksjon.
Vi gjorde også noe litt utenom det vanlig, nemlig kjørte på G-Sport og hentet 29 par med joggesko til nesten samtlige ansatte hos Avinor. De er jo pålagt å holde seg i form, så da får bare Avinor dele ut :D
Arbeidstiden er 08.30-15.00 ;)
Og; bekledningen er gamle Luftfartsverket kjeldresser, Avinorvester, IDkort og metalltå-støvler :p

Her er et par bilder:

Lufttransport var innom en tur med en pasient.
DSC_0178.jpg

Vi fikk stå bak Boeing-takeoffen. "Kombi 20 e akkurat klar av banen i væst" :p
DSC_0190.jpg

Kommenter gjerne! Mer kommer sikkert i morgen ;)

Ja, for en som har dilla på fly er det ikke feil å ha arbeidsuke på en flyplass! :)

Regner med at du ikke akkurat har det fælt?!

Morsomt med arbeidsuke på en flyplass, det må være en drøm! Selv jobbet jeg på hovedkontoret til Braathens - og daværende konsernsjef Arne A. Jensen mente at jeg, som trettenåring, måtte være den på hovedkontoret som kunne mest om Braathens' fly. Dermed måtte jeg svare på en rekke brev som kom inn fra luftfartsinteresserte over hele verden. Fikk meg også noen timer i 737-simulator.

Neida.. Dette er kjempeartig :D
Fikk selv kommentaren FlightDeck, de på vakta viste ikke så veldig mye faktisk ;)

Høres ut som du har en kul arbeidsuke. Jobba selv i en barnehage da jeg gikk i 9, fint det, men ikke like artig som arbeidsuke på Kvernberget ;)

Fint at du fikk arbidsuke der! Selv hadde jeg arbeidsuka mi i den gamle kontrollsentralen som var på Fornebu, høsten 1972...

Jeg hadde min arbeidsuke hos BTS på SVG. 2dager på line og 3 i hangaren. Hvem skulle trudd at jeg noen år senere er tilbake i de samme lokalene på Sola.

Mycket brä!

Jeg hadde min arbeidsuke hos STS på Gardermoen. Det var 5 flotte og uforglemmelige dager for en ivrig flyentusiast det! :)

Back