Cserie som erstatning for SAS MD-80?

Nå skal jo ogs SAS DK's MD'er erstattes, og da er Airbus A319 og A320 mer opplagte valg for å passe sammen med de eksisterende A321'ene. 737 kommer nok sånn sett bare til å erstatte de svenske MD'ene. Det er lenge til 2013, antakelig for lenge for SAS.

Jepps. Men om SAS forenklet flyflåten tror jeg mange vil bli forundret;-) Hvorfor nøye seg med bare to kortdistansefly, når de har hatt tre... hehe

C130 ?? hvordan ser den ut ??

eg trodde det va snakk om en herkules..

Hvordan legger vi ut bilder i forumet her? Jeg kan poste noen flotte bilder!

C-serien vil ha 30" avstand mellom seteryggene med 145 seter. Akkurat som de nye 73G flyene til SAS. Men hvert av setene vil være bredere enn på 737, så de vil føles mer komfortable.

De har ikke bestemt noe enda. De trenger en launch customer som er villig til å bestille 50 fly.

Stiller meg tvilende til at det frister SAS å være launch customer for enda en ny flytype,,,,og da har jeg ikke engang sagt launch customer for en ny flytype fra Bombardier....:rolleyes:

CSerries ser veldig lekker ut, men spørsmålet - som alle spør seg - er om Bombardier i det hele tatt vil lansere familien. Den har vel vært på tegnebrettet i 5-6 år, og kansellert minst én gang tidligere.

Når det gjelder SAS, så er vel selskapet lite sulten på å være launch-customer for et nytt fly - kanskje særlig et fra Bombardier...

Husker en historie fra Fornebu med en MD80 som loopet på C-sjekk. Om dette var sant eller ikke aner jeg ikke.

Back