CRJ hos SAS

LN-RRN er jo en B737 :D

Dette er en som har blitt laget i photoshop eller noe slik. Hvis dere ser på halen og motorene så ser dere at vertikal stabilisator er blank mens motor cowlingene er matte, dessuten ser det ut til at fargen på motoren er lagt som et ekstra lag. Dessuten er skriften på motoren for liten.

Men det er absolutt en fin maskin (tørr jeg si sexy :o) og et fint paint scheme

Edit: Hvis mulig så kan Sas registrere dem etter det Q400 flyet det skal erstatte f.eks LN-RDI.... Hadde kanskje vært stilig :72:

Last edited:
Heftig... CRJ i SAS farger er absolutt noe å ønske seg til jul....

tøft! Moro å se at PhotoShop-ekspertene leker seg. Jeg ønsker meg vel helst noe fra Brasil, men regner med at vi ender opp med kanadisk metall

Litt lek trenger vi også! Og uansett, så er CRJ900 en flott maskin, har nemlig anskaffet en modell i 1/144, så det så..

Er sikkert en del folk i SGS som ikke har så veldig lyst på CRJ900.

...og likeledes en del stuere i WF som absolutt ikke har lyst på CRJ700...

Dette er maskiner som glatt kommer til å forlenge ventelisten på rygg og skulder-operasjoner, så om det kommer til DET stykket, så er det bare å evakuere mens man ennå har helsa i behold... :drunk:

Drittstilig, ja, men spørsmålet er jo litt om SK vil stole på Bombardier som flyleverandør med det første.

En del ting tyder jo på at SAS vælger CRJ til fly flåden....Bringer lige denne
tråd tilbage med billede af en CRJ i SAS bemaling
hilsen
ole

Håper SAS/Widerøe bestiller slike...Har savna denne type fly i Norge :D:):wow:

Last edited:
Helt enig med deg "pgaa"! hadde varet veldig kul med CRJ 900 NG i WF farver også! Det er dags at ta skrittet inn i jetålderen - også för Wideröe!

SAS forhandler med Bombardier. I utgangspunktet er planen CRJ900 til SAS DK, Q400NG til WF og Air Baltic, men det er ikke umulig det blir CRJ900 på WF også.

TCAS, hva er Q400NG? Jeg vet Watle & Co snakker om det, men hvis det funnits noe som hette Next Generation av Q400 så burde det vel funnits noe på Bombardiers hjemmeside?!?!? Der finns kun info om CRJ series Next Generation...
Q400NG er noe påfund för o stille media trur nå jeg da. Hvis man mener et fly blir en Next Generation fordi man bytter noen deler som i utgangspunktet var feildimensjonerte/ feilaktig konstruksjon og trur man kan lure noen med det så trur jeg man missbedömer medias makt og også pax'ens intelligens.
Men jeg kann selvfölgelig ta feil...muligens det kommer en ny jumbodash "Q400NG" som er helt fantastisk :)

TCAS, hva er Q400NG? Jeg vet Watle & Co snakker om det, men hvis det funnits noe som hette Next Generation av Q400 så burde det vel funnits noe på Bombardiers hjemmeside?!?!? Der finns kun info om CRJ series Next Generation...
Q400NG er noe påfund för o stille media trur nå jeg da. Hvis man mener et fly blir en Next Generation fordi man bytter noen deler som i utgangspunktet var feildimensjonerte/ feilaktig konstruksjon og trur man kan lure noen med det så trur jeg man missbedömer medias makt og også pax'ens intelligens.

Tanken har slått meg også, men ærlig talt! Om Bombardier må døpe det nye, oppgraderte flyet "Q400 NG" for å få solgt 30-40 nye fly til SAS (ink. evt CRJ til SAS) så er vel det en enkel avgjørelse å ta?

E!

TCAS, hva er Q400NG? Jeg vet Watle & Co snakker om det, men hvis det funnits noe som hette Next Generation av Q400 så burde det vel funnits noe på Bombardiers hjemmeside?!?!?

Selvfølgelig ikke noe som heter Q400NG, men det har blitt til at man kaller en modifisert utgave av Q400 som Q400NG. Så ikke noe offisielt navn fra Bombardier, men heller et internt navn i SAS-konsernet for tiden.

:)

Back