• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CPH Swift - Norwegian avhengig av transfer

JoeW

ScanFlyer Rusty
Bare litt interessant at Bjørn Kjos skal ha vært sååå klar på at transfer er avgjørende:

http://www.business.dk/article/20090330/transport/703300068/
»Transfer mellem vores forskellige ruter er afgørende. Det er vigtigt, at vores passagerer fra andre lufthavne kan rejse videre fra de store lufthavne, hvor vi har flere ruter. Her ser det ud til, at de nye projekter i København har et problem,« siger Norwegians adm. direktør, Bjørn Kjos, til Business.dk.

Betyr jo i neste omgang at CPH Swift bygges etter en modell som ingen av de eksisterende selskapene (med unntak av Easyjet) er interessert i... Er CPH såååå keene på å få tak i FR?
 
Tror nok at DY vil ha transfer ja, uten det så blir det vanskelig å få den danske innenrikssatsingen til å fungere.
 
Kan se ut til at CPH har sett seg blind på den "rene" low-cost modellen (som vel bare Ryanair lever etter), og ikke sett at forskjellene mellom "tradisjonelle" og "lavkost" flyselskaper har blitt forsvinnende liten.
 
Bare litt interessant at Bjørn Kjos skal ha vært sååå klar på at transfer er avgjørende:

http://www.business.dk/article/20090330/transport/703300068/


Betyr jo i neste omgang at CPH Swift bygges etter en modell som ingen av de eksisterende selskapene (med unntak av Easyjet) er interessert i... Er CPH såååå keene på å få tak i FR?

Transavia vil formentlig også være ganske interesseret i Swift. De har jo en stadig voksende aktivitet på CPH og har ikke transfer. Derudover har Air Berlin mig bekendt ej heller transfer på CPH. Man skal også tænke på at Swift trods alt kun er 6 gates så med Easyjet, Transavia og Air Berlin er der allerede delvist optaget.

Årsagen til at der ikke må være transfer på Swift er formentlig at holde SAS fra at benytte Swift. Hvis alle SAS schengen-afgange også flyttede til Swift ville halvdelen af trafikken i CPH pludselig gå via Swift og det er nok ikke helt meningen...
 
Ja, det har du nok ret i, Transavia vil vel formentlig bruge Swift. Air Berlin er jeg rimelig sikker på at har transfer, men kun "på andre siden" - så da opfyldes måske kraverne for Swift-selskab? Personlig synes jeg dog CPH skulle fokusere mere på turnaround-tid og ckin-rutinerne der kræves for brug af Swift - transfer i sig selv forstår jeg ikke rigtig at påvirker den forventede effektive drift i Swift.
 
Back
Top