Continental goes Africa: Åpner Houston-Lagos.

Martin

Moderator
Medlem
Continental goes Africa: Åpner Houston-Lagos.

Jeg tror jeg skrev i en tidligere tråd at CO offentliggjorde IAH-AKL som sin første 787-rute. jeg tok feil; denne starter 6 dager før.

Continental Airlines (NYSE: CAL) today announced plans to launch new daily nonstop flights between Houston and Lagos, Nigeria, beginning Nov. 10, 2011, subject to government approval. It will be the first daily scheduled service offered between Texas and Africa by any carrier.

http://www.continental.com/web/en-U...x.zhtml?c=85779&p=irol-newsArticle&ID=1437748

Re: Continental goes Africa: Åpner Houston-Lagos.

Her snakket vi en ekte oljerute! Denne ruta tror jeg CO virkelig gleder seg til å åpne, blir garanter ten cashcow.

En Lagos-rute er et mareritt ... bare spør Virgin. De gadd ikke mer og trakk seg ut. Delta er også iferd med å gå lei ... blir ikke forbauset om de også trekker seg ut.

Hehe, joda - driftsmessig byr nok Nigeria på nok av utfordringer. Jeg tenkte mer på inntjeningsmulighetene for ruta.

MOW...

En Lagos-rute er et mareritt ... bare spør Virgin. De gadd ikke mer og trakk seg ut. Delta er også iferd med å gå lei ... blir ikke forbauset om de også trekker seg ut.

Fra en artikkel i allAfrica.com 28 Mai http://allafrica.com/stories/201005280874.html ser det ut som denne ruten gaar bra for Delta...???

...According to him, the Abuja operation to New York is to complement the direct flight operations from Lagos to Atlanta.

"There continues to be a good demand for service between Nigeria and the United States and in 2009, Delta carried more than 110,000 passengers."

"Delta is continuing to develop its service offerings between Nigeria and the United States, and I am delighted to announce that this Summer, Delta will operate a seasonal non-stop service between Abuja and New York...

Vi hadde ogsaa muligheten til aa starte aa fly fra EWR til LOS for et par aar siden, men jeg forstod paa grunn av mye "politikk" ble det bestemt at dette skulle utsettes. Det er mye oljeindustri trafikk mellom Houston og Lagos og KBR har faktist et kontor der.

Dag

Delta ble også tvunget til å bruke større fly enn opprinnelig tenkt. Continental har valget mellom å flytte over en 777 eller vente på 787.

Virgin flyr da fortsatt daglig til/fra LOS?

Virgin flyr da fortsatt daglig til/fra LOS?

I Virgin sitt tilfelle, er det vel ikke snakk om en rute til/fra LOS, men et helt flyselskapt - Virgin Nigeria - som de gav opp.

Back