Condor med Munchen-USA

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Kanskje litt uventet, men Condor ekspanderer vestover neste sommer med et par ruter fra Munchen - bl.a. til Seattle.

Condor in summer 2017 season is launching 2 new Trans-Atlantic routes from Munich, as the airline schedules 2 weekly Munich – Las Vegas operation from 03MAY17. This route will be served twice a week, on board Boeing 767 aircraft.

DE2070 MUC1040 – 1355LAS 76W 7
DE2070 MUC1820 – 2135LAS 76W 3

DE2071 LAS1555 – 1225+1MUC 76W 7
DE2071 LAS2335 – 2005+1MUC 76W 3

From 05JUL17, the airline will also launch 2 weekly Munich – Seattle route, with Boeing 767.
DE2036 MUC1220 – 1425SEA 76W 7
DE2036 MUC1625 – 1830SEA 76W 3

DE2037 SEA1625 – 1155+1MUC 76W 7
DE2037 SEA ???? - ????MUC 76W 3*

* Current schedule listing on its website displaying 1200 departure from SEA, 1200 arrival in MUC.

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/267158/condor-adds-new-munich-us-routes-in-s17/

Da er det vel ihvertfall en her som blir fornøyd.. :)

Saa TOS skal endelig selv fly LCC :p (ikke bare anbefale det;) )

Jeg har visst om denne en stund, er vel litt overrasket over at Condor ser ut til aa ha slaatt Lufthansa (LH A330 med avgang 19:00 til MUC er min droem :p - saa perfetkt at jeg ofte tar 18;25 fra YVR )

Saa TOS skal endelig selv fly LCC :p (ikke bare anbefale det;) )

Som en liten kommentar til dette: Jeg anbefaler vel ingenting? Jeg argumenterer for at det er fornuftig med konkurranse, og at de selskapene som oppfyller lover og regler bør få lov til å operere der de ønsker å operere. Så da synes jeg dette er en helt flott nyhet.

Hva folk skal velge kommer vel helt an på hva de har av preferanser, hvor de skal og hvor de skal fra. It is not for me to say. Hva jeg selv velger av flyselskaper er vel egentlig nokså irrelevant (men, ja, også jeg flyr med LCC'er hvis det passer og er priset riktig, og sliter med å se forskjellene mellom de fleste selskapene jeg har fløyet på short-haul).;)

Last edited:
Condor er vel ikke LCC som man normalt ser for seg, det er et "charter"-selskap som selger "rutefly"-seter. De har mange interline-avtaler, selv om det har blitt færre. De er fortsatt med i LH M&M og man har tilgang til lounge, de har begynt med Light priser, men ellers så er det ikke et unbundling-selskap som typiske LCC'er.

Condor har da alltid også hatt mange flighter til USA, men mulig SEA er nytt.

Condor er et bra selskap med positiv økonomi. Vurderte dem seriøst ifjor ifm en ferietur til Seattle, men valgte de bort etter info fra mine tyske flykontrakter, som hevdet at selskaper har slitt en del med tekniske problemer på 767-flåten grunnet alderen på flyene. En del forsinkelser og kanselleringer ifølge FRA-gutta.

Espen

Condor har jo lenge vært en god mix mellom charter og lavprisselskap, og også tidligere fungert som Lufthansa lavprisselskap lenge før de begynte med Eurowings og overdro A340er til Cityline.
Fra FRA så har de jo et ganske stort nettverk til Nord Amerika, selv om det ikke er primært den klassiske forretningstrafikken de går etter, så at de etterhvert ønsker et bit av denne kaken fra MUC er jo ikke unaturlig

Er jo også litt interessant at mor-selskapet Thomas Cook etterhvert satser mer på rute longhaul (Thomas Cook Scandinavia er jo fortsat rent charter) hvor de f.eks fra MAN enter flyr til eller har annonsert ruteflyvninger til f.eks JFK, SFO, BOS, LAS, MIA, MCO, LAX

Det har vært endel rykter om at LH skal kjøpe tilbake Condor igjen, men det spørs isåfall om de blir enige om prisen. Condor har noen hundre milioner EUR i gjeld og en langruteflåte som begynner å bli moden for utskiftning.

Det har vært endel rykter om at LH skal kjøpe tilbake Condor igjen, men det spørs isåfall om de blir enige om prisen. Condor har noen hundre milioner EUR i gjeld og en langruteflåte som begynner å bli moden for utskiftning.

Samtidig har jo Lufthansa nettopp laget sitt eget "Condor" med kombinasjoner av longhaul operasjonene til Eurowings og Cityline. Så skal ikke se bort i fra at dette ryktet er litt løst

Det som blir sett på som mest sannsynlig av ryktene er et samarbeid mellom Condor og Eurowings på de typiske feriedestinasjonene. Time will show som vanlig :)

Condor har også annonsert oppstart av Frankfurt-New Orleans og Frankfurt-San Diego neste sommer.
Så selv om frekvensen er relativt lav, så begynner de få et ganske stort rutenettverk til USA

Back