• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Coast Air sliter

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
http://www.standbynews.no/7160.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=20348&cHash=67da2ee9d0

Replying to Topic 'Coast Air sliter'

Nei spesiellt løønsomt er det ikke å drive flyselskap i Norge. Bortsett fra SASBraathens 2005 resultat er det vel knapt noen som har tjent penger i norsk luftfart på lenge

Håper de kommer seg, Coast har et fint produkt.

Kanskje på tide å "call it a day" - med mindre noen bare MÅ ha sitt eget flyselskap? :sarc

var det ikke Richard Branson som sa at "den beste måten å få seg en liten formue i luftfart er å starte med en stor"??

"Hvordan skape en Millionær? Man tager en Milliardær, og lar ham investere i luftfarten"

:up:

Skipsrederen som eier Coast har uttalt at å drive flyseleskap er hobbyen min :biggrin

De har nok som mål å gå med overskudd, og det vil de nok sikkert klare når de er ferdig med ekspansjonen.

Originally posted by MountainDew

Skipsrederen som eier Coast har uttalt at å drive flyseleskap er hobbyen min :biggrin

De har nok som mål å gå med overskudd, og det vil de nok sikkert klare når de er ferdig med ekspansjonen.

Håper han tar litt hensyn til de ansatte! Det er liksom ikke første gang Coast Air trenger mere penger. Det er klart at det er slitsomt for de ansatte og måtte leve med denne usikkerheten. Og så er det hele bare en hobby for han? Hva om han plutselig blir lei og finner på noe annet? Coast Air er et fint selskap som fortjenner å overleve.

Hilsen,
Laurenz

Økonomi og tall er ikke min sterkeste side (langt nede på interesselista).

MEN - når man aksepterer et anbud, har man ikke sjekket anbyders økonomiske status?

Lite kjekt om selskapet/leverandøren går konkurs i den tildelte periode, eller?

Bare lurer. ;)

Originally posted by laurenz

Coast Air er et fint selskap som fortjenner å overleve.

Hilsen,
Laurenz

INGEN selskaper "fortjener" å overleve, men de flinkeste vil normalt gjøre det og hele økonomien er avhengig av en viss dynamikk og evolusjon noe som innebærer at de "syke" faller fra og de beste overlever

...men bare så det er sagt så håper jeg Coast Air overlever jeg og men det krever enten en eier som er villig til å kaste gode penger etter dårligere eller at de begynner gå med overskudd!

Originally posted by ANX

MEN - når man aksepterer et anbud, har man ikke sjekket anbyders økonomiske status?

Lite kjekt om selskapet/leverandøren går konkurs i den tildelte periode, eller?

Bare lurer. ;)

Det er en ting man absolutt bør gjøre og dermed ta med i betrakningen. Det er en av mange grunner til at det billigste tilbudet tilslutt ikke viser seg å være billigst til slutt. Og det finnes det nok av eksempler på at enkelte har lært i ettertid (selv om noen synes være mer tunglærte enn andre)

Men hva skjer hvis leverandør pakker sammen under kontraktsperioden?

Setter da myndighetene inn nestemann på lista? :D

Originally posted by ANX

Men hva skjer hvis leverandør pakker sammen under kontraktsperioden?

Setter da myndighetene inn nestemann på lista? :D

Antar du nå snakker om anbudsruter for fly. Vel går selkapet dukken starter man en ny anbudsrunde selv om ruten ofte vil flys midlertidig av en annen operatør som er villig (selv om jeg tipper det ofte kan bli dyrt)

Tar ikke anbudsrunder noe tid, da?

Og våre kostnadsbevisste myndigheter betaler gladelig i mellomperioden?

Mvh "nysgjerrig" :D

Jo tar litt tid. Husker ikke helt hva som skjedde da Guard Air gikk konk og det var ingen til å fly Oslo-Fagernes, men tror det skjedde at staten fikk noen til å fly der midlertidig til ett endelig anbud ble godtatt, men dette vet sikkert andre mer om enn meg

Back