• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CO øker antall avganger til Norge

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
CO øker antall avganger til Norge

Øker fra tre til fire ganger i uken:
Flere avganger med Continental til USA
Continental Airlines er fornøyd med utviklingen på selskapets rute mellom Oslo og Newark utenfor New York. Til vinteren øker selskapet frekvensen fra tre til fire avganger i uken. fra tre til fire. - Vi er svært fornøyd med utviklingen på Osloruten etter 12 måneders drift, sier direktør for Continental i Norge, Steve Knackstedt. Den 3. juni starter selskapet direkteflyvninger til USA fra Stockholm.

Continental Airlines startet i juni 2004 direkteflygninger mellom Oslo og New York og er idag det eneste flyselskapet som flyr nonstop mellom Norge og USA.
Mer her:

http://www.boarding.no/art.asp?id=16600

Re: CO øker antall avganger til Norge

Dette er da positivt....

venter i spenning på at diskusjonen om når, evt om SAS skal starte opp igjen!

Hade för mig att de flög dagligen..

Dom ska väl flyga dagligen till ARN?

mvh alf

De flyr vel daglig i sommerhalvåret. Er vel på vinteren de har flydd 3 ganger pr. uke.
Har vært inne og sjekket sete-tilgjengeligheten noen ganger, og det er ofte fullt på Business First.
Positivt for både Continental og norske passasjerer at ruta går bra.:up:

Frem til 5. juni har de avganger til EWR mandager, fredager, lørdager og søndager. Fra 6. juni vil de gå over til daglige avganger. Når de går tilbake til fire ukentlige avganger igjen vet jeg ikke, siden deres publiserte tidstabell gjelder frem til 5. juli.
http://timetable.continental.com/siteb/co.pdf

Originally posted by Alf
Hade för mig att de flög dagligen..

Dom ska väl flyga dagligen till ARN?

mvh alf
Men skal dem fly daglig til vinteren også? Eller blir det samme "opplegget" som til OSL?

Ja, de flyr daglig fra ca begynnelsen av juni til ca 1. november. Deretter blir det 4 ukentlige i vintermånedene.

Mener de har fire ukentlige nå også fom mars, fredag, lørdag, søndag og mandag.

Har CO vært på OSL med noe større enn 757 så langt?

Heisnn EB. Nei ikke som jeg vet om... enda... med for dere spottere som vil se en B757 m/winglets er faktisk routing for ship 134 EWR-ARN paa Torsdag 02 Juni, tilbake til EWR paa Fredag 03 Juni, har saa et par domestic flights men er satt opp paa EWR-OSL paa Loerdag 04 Juni, ankommer OSL 05 Juni... Dette kan jo forandres om noen dager men slik viser routingen i dag.

Dag

Stilig... Så flere CO 737 med WL fra hotelvinduet i Boston... En av de peneste design i USA...(...som blir enda bedre med WL!)

Originally posted by Dag Johnsen
Heisnn EB. Nei ikke som jeg vet om... enda... med for dere spottere som vil se en B757 m/winglets er faktisk routing for ship 134 EWR-ARN paa Torsdag 02 Juni, tilbake til EWR paa Fredag 03 Juni, har saa et par domestic flights men er satt opp paa EWR-OSL paa Loerdag 04 Juni, ankommer OSL 05 Juni... Dette kan jo forandres om noen dager men slik viser routingen i dag.

Dag

Har du mulighet til å sjekke dette nærmere opp til søndagen?

Hei GFL... reiser til MSP paa Fredag kveld... men jeg skal skjekke routingen paa Fredag foer jeg drar. ARN ser 99% sikkert ut... om det ikke blir noe kluss i morgen tidlig. Vi blir ferdige med installeringen og ground test i kveld og 134 gaar en revenue "test" tur fra EWR til MCO og tilbake... for aa ta EWR - ARN Torsdag kveld. Hun er nylakkert og fin med nye winglets...:)

Dag

Høres ut som om det blir spottetur til OSL til søndagen dette jo.:hi2

Airbus 330.:)

.......har saa et par domestic flights men er satt opp paa EWR-OSL paa Loerdag 04 Juni, ankommer OSL 05 Juni... Dette kan jo forandres om noen dager men slik viser routingen i dag.

Dag

Får håpe den blir satt opp på OSL 3 juli da, med ankomst kalde Gardermoen 4.juli. Da skal det bli litt bilder fra innsiden ut mot en winglets!
:devot:

Hei GFL... reiser til MSP paa Fredag kveld... men jeg skal skjekke routingen paa Fredag foer jeg drar. ARN ser 99% sikkert ut... om det ikke blir noe kluss i morgen tidlig. Vi blir ferdige med installeringen og ground test i kveld og 134 gaar en revenue "test" tur fra EWR til MCO og tilbake... for aa ta EWR - ARN Torsdag kveld. Hun er nylakkert og fin med nye winglets...:)

Dag

Høres bra ut Dag :).... hmm vil dette si at FAA er fornøyde og 757 med WL er sertifisert ?.... Hva gjenstår eventuelt ??

Hei LN-OSS. Ja vi fikk -2 STC forrige uke... og dette ser lovende ut! Vi kommer til aa installere winglets paa alle B737-700 og -800 serien. Har i dag 2X -700 og rundt 40X -800 serier med winglets installert. Jeg ser Iceland Air vil ha disse paa B757-200'ene sine ogsaa. Fordelen ved aa ta sertifiseringen, selv om det var en del jobbing som LN-MOW saa, er at vi faar de foerste winglets settene... 11X. De vil i foerste omgang brukes paa Berlin, Hamburg, Stockholm og selvfoelgelig Oslo...:up:

Dag

aaah høres da meget bra ut :). Det er i Texas hvor de resterende maskinene blir på montert WL ?..

Intresangt dette her :D...

mvh
Stian

Hei LN-OSS. Ja vi fikk -2 STC forrige uke... og dette ser lovende ut! Vi kommer til aa installere winglets paa alle B737-700 og -800 serien. Har i dag 2X -700 og rundt 40X -800 serier med winglets installert. Jeg ser Iceland Air vil ha disse paa B757-200'ene sine ogsaa. Fordelen ved aa ta sertifiseringen, selv om det var en del jobbing som LN-MOW saa, er at vi faar de foerste winglets settene... 11X. De vil i foerste omgang brukes paa Berlin, Hamburg, Stockholm og selvfoelgelig Oslo...:up:

Dag

Håper dette da gjør slutt på de problemene vi har nå. Det er ikke moro å måtte krangle med kapteinen fordi han krever mer fuel ombord en det det er plass til. Siden vi har mer en nok problemer i OSL med vekt/fuel så er det sikkert enda være på ARN. Om winglets gjør slut på problemene er det nok mange som jubler :cheers:

Hilsen,
Laurenz

Også hørt om vektproblemene til CO. Jeg fløy med CO til EWR i mars i år, og den maskinen hadde winglets.

Back