Fortsatt stort avvik mellom tilbud og etterspørsel i Cimber Sterling.
http://files.shareholder.com/downlo...B985-57782F525B95/Trafiktal_maj_juni_2011.pdf
• Trafikken (RPK) steg med 8% i juni, mens kapaciteten (ASK) steg med 5%.
• Load factoren steg med 2 procent point i juni.
• Yielden steg til DKK 0,96 (+7%) i maj, og RASK steg til DKK 0,60 (+7%).
Cimber Sterlings egen aktivitet
Antallet af passagerer faldt med 2% i juni 2011 sammenlignet
med juni 2010 hvilket primært skyldes reduktion af kapaciteten
(ASK) på Regional og Indenrigs.
Kapaciteten (ASK) steg med 5% og trafikken (RPK) steg med
8%, hvorved load factoren steg med 2 procent point.
Antallet af indenrigs passagerer faldt med 9% med et fald i
load factoren på 5 procentpoint.
I regional-segmentet faldt antallet af passagerer med 6% med
en stigning i load factoren på 5 procentpoint.
Passagerfremgangen på Leisure var 12%, med en stigning i
load factoren på 2 procentpoint.
Antallet af afgange til tiden faldt med 3 procentpoint i juni 2011
og antallet af gennemførte flyvninger i juni 2011 var på samme niveau som juni 2010.
Samlet aktivitet
Den samlede kapacitet (ASK) og den samlede trafik (RPK)
steg med henholdsvis 5% og 9% i juni 2011 sammenlignet
med juni 2010.
Yield-udvikling maj 2011
Yielden blev DKK 0,96 i maj 2011, svarende til en stigning på
7% sammenlignet med maj 2010. Alle 3 segmenter viste fremgang.
RASK blev DKK 0,60 i maj 2011, svarende til en stigning på
7% sammenlignet med maj 2010. Alle 3 segmenter viste
fremgang.
http://files.shareholder.com/downlo...B985-57782F525B95/Trafiktal_maj_juni_2011.pdf