Chisinau, here we come!

OY-CIR

ScanFlyer Silver
Da var ventetiden ENDELIG over! Moldova i 7 uker!
Dette er noe vi alle har sett frem til lenge!
Dette er min første tripreport, så keep that in mind!
Legger ut bilder i morgen, 2. juli...

WF127
LN-WIJ
Dash 8-103
Sete 8A
Florø-Oslo
Økonomi
------------

image_zps89f9e847.jpg
[/URL][/IMG]

Opp klokka 11:30, en tur i banken og pølse til frokost. Heiv i meg to pølser + pakke håndbagasje (10 kg) på ca 15 minutter. Ny pers!
Ut på flyplassen ca 15:00. Ombordstigning 10 minutter før avgang i LN-WIJ. Dette blir min 9. flight med denne, men første i kabinen. Knytnevetesten ble bestått med glans.
null_zpse111024a.jpg
[/URL][/IMG]
Avgang fra 25 ca på rutetid. Kabinfaktoren lå på rundt 87% i dag. Da vi kom på cruise og fasten seatbelt sign var av, begnte vår trivelige flyvertinne å ramse opp og vise de forskjellige varene hun hadde og prisen. Kjøpte en Cola og en melkerull til 50kr.
null_zps48dfa76d.jpg

null_zpscf14cfff.jpg
[/URL][/IMG]
Eneste negative med flighten var at jeg ikke så noe til Widerøesjokoladen. Ankomst på 19L, og kunne se Dreamlineren hele tiden. Stoppet på gate 7...

Etter landing var det ut i ankomt for å hilse på en tante som skulle ha med seg bestefaren min på 92 som fløy med oss nedover. Gjennom familieslusa, inn på taxfree der jeg kjøpte en ny hårvoks, en liten pakke MnM og en 4pk Lackerol Salvi. Så en tur i kiosken vedsden av Ben and Jerrys for å kjøpe pølse. Flyet hadde ikke kommet på gate 44, og hadde en ørliten forsinkelse inn til OSL.

Last edited:
LH2455
Gate 44
Rutetid 18:15
Avgang 18:39
Sete 15F
Airbus A319-100
OSL-MUC
Økonomi
---------------------

Utenfor gate 44 hopet det seg opp med folk. På skjermen stod det Please Wait i hvertfall 20 minutter. I det gatedama skulle annonsere boarding prata hun i speakeren i tre minnutter før hun trykte på feil knapp så hun måtte lese inn alt på nytt. Boarding begynte 8 minutt før avgang. Pushback klokken 18:39, 24 minutt forsinket. Kapteinen beklagde det med forseint innkommende fly. Tok av fra 19R og kabinfaktoren lå på 100%. Servering kom i gang, og jeg drakk tre 0,15 bokser med Cola Zero. Gode seter, og knyttnevetesten var bestått med glans.

Veldig god service resten a flyturen med hyggelig besetning.
Landet på 26L, og fløy i 2 timer og 3 minutter når vi parkerte.

Ut av flyet, og i det vi kommer ut av jetboen sto det en mann med et skilt hvor det sto "Kishinev (Chisinau)". Han tok oss inn i en heis og ut på tarmac hvor det ventet en minibuss. Konge! Inn i en privat passkontroll, før det var ut i bussen og bort på stand der neste fly ventet.

Høres spennende ut dette! Blir det flere pølser og mer Cola? Håper, som vanlig, for min del, på matbilder. ;)

Mer cola, ingen flere pølser. Matbilder har jeg tatt :)

LH1744
MUC-KIV
CRJ900
Lufthansa CityLine
Sete 7D
D-ACKL
---------------------

To flotte flyvertinner ombord på denne siste avgangen til Chisinau. Første møtet med Lufthansa har vert helt perfekt hittil. D-ACKL gav et godt inntrykk på meg, og knyttnevetesten ble bestått med glans.
Kabinfaktoren var 100% i økonomi, og tre sjeler i business, hvor de hadde 6 seter totalt. (2 voksne og 1 barn). Servering kom i gang, og så kresen som jeg er sto jeg lett over pastagreiene de serverte. Spiste minitoastene som fulgte med. Pluss litt MnM og fire Cola Light.

Etterhvert begynte vi innflyvning, og stod på gate 1 time og 47 minutter etter at vi fikk luft under vingene i Munchen.
Passkontroll tok ca 15 minutter pga en A320 fra Air Moldova og en Saab 2000 fra Carpatair netopp hadde ankommet. Bagasjen kom etter 10 minutters ventetid.

Og med det avslutter jeg min første TR. Kommer ny om en 6-7 uker. Takk for meg ;)

-Bendik

HEEEEYYYYYYYYY!!!!!!!

Du kan ikke forlate oss uten noen bilder av Moldova, mann... Det er jo helt sinnsykt ;)

*sitter og gleder meg til fortsettelsen, bilder av Chisinau og hjemreisen etter morsom lesning av TR til uvanlig destinasjon*

Og med det avslutter jeg min første TR. Kommer ny om en 6-7 uker. Takk for meg
What??

We want more!! :D

Haha, ser at det er flere som deler min mening! Godt at det kommer mer :)

Flott rapport!

Basert på vedkommendes signatur, så er ikke returen før i august. Ro'an, karer ;)

Blir sansynlig vis en tur midt i ferien som jeg ikke har nevnt noe om ;) Kommer mer iløpet av uka (bilder)

Flott start :) Gleder meg til bilder av Moldova! Blir nok en tur til Moldova en gang, før eller senere, da jeg har lyst å besøke Transnistria :)

Back