(efterhånden som billeder kommer online på airpics bliver tråden udbygget - der ligger ca 100 i kø)
En lille beretning fra turen Kina og Australien rundt. (bll-cph-pvg//sha-can-dlc-tsn//pek-sha//pvg-syd-cbr-per// rts // per-nrt-cph-bll)
BLL-CPH-PVG-SHA-FOC-CAN:
BLL var stille her ved 9 tiden om formiddagen. Der var udover mit fly (LN-RDG) kun en forsinket SK MD80 til MJT.
Turen til CPH var ganske uneventfull - huskede idag at bære koppen til kaffe ombord. (hvorfor SAS forlanger, at indenrigspax skal tage "egen" kop med ombord er beyond a joke - men meget sigende for dagens Sorry About Service attitude).
Havde masser af tid I CPH, så der blev tid en del spotting inden turen gik videre til PVG.
Denne lille tyske "jet jager" var på besøg
det samme var den britiske bus
Turen til PVG var med LN-RKG, en noget slidt dame, med et meget slidt crew. Der var ikke nær fyldt om ombord hvilket var dejligt for pax - men skidt for SAS. Række 31 vindues plads kan varmt anbefales! Maden ombord var "ubeskrivelig". Valget mht vin stod mellem ISKOLD rød eller hvidvin - af to onder blev det hvidvinen som akkompagnement til de tre microgram kartoffelmos med "kjötbollar" som der blev serveret. Var det ikke for de sandwich der blev delt ud i løbet af natten, ville selv en anorektiker sulte ombord. Note to self: Næste gang du flyver med SAS, så spis hjemmefra!
Fik set en episode af "midsummer night murders" - godt! Og fik uploaded 4 billeder til airpics - det airborne internet er godt - men der kunne bruges plugs til strøm også på cattleclass!
PVG er en kæmpe lufthavn -men meget svær at fotografere fly fra. Faktisk er det nemmest fra det fly man lander med:
United colurs of PVG
En japaner bagfra
I PVG fik jeg også set de første af mange kinesiske fly - denne her så jeg dog kun den ene af:
ellers var der masser af MD80, 737,757,747 ,767, 777, 319, 320 ,321,330,340,
300 ,310 mv
Senere samme dag skulle jeg fra SHA til FOC , med Xiamen Airlines, hvilket var en meget positiv oplevelse. En tur med en 737-700, B-2999, ikke en gammel BU maskine, men trods det en god tur. Havde ikke forventet noget at spise på en 1 times tur - men fik hvad de kaldte en "snack" det var en bakke med 2 slags kager, 3 stykker frugt, chips, en bolle samt peanuts - hertil gratis drikke varer.
Billeder fra SHA og FOC i køen.
FOC var en by der var ved at druke i regn - mens jeg var der blev 35000 mennesker evakueret, det gjorde også at da vi to dage sener skulle til CAN var det i regnvejr (b-2998 endnu en ikke-ex-BU 737-700) og turbulens der gjorde det umuligt for personalet at servere noget. Vi fik en forsinkelse på 45 min ud af FOC - men vi ventede dukkede der pludselig kold grøn te op til alle i gaten - nice touch.
CAN er en enorm lufthavn - men utrolig godt designet. Der er et uhyre effektivt flow af pax gennem lufthavnen. Ingen billeder ved ankomsten på grund af skybrud!
Dagen efter gik turen fra CAN til DLC. Det var så dagen med 3 times delay på CZ - ikke kun vores fly men samtlige CZ fly var forsinkede, på in rejsekammerat virkede det ikke overraskende. Men igen der var masser af drinks i gaten, og da vi endelig kom i luften med en A300-600 (B-2315) var der bunker af mad og drikke og film. Eneste minus ombord er den forfærdelige lyslilla farve som sæderne havde - godt man ikke havde tømmermænd.
end of part 1
En lille beretning fra turen Kina og Australien rundt. (bll-cph-pvg//sha-can-dlc-tsn//pek-sha//pvg-syd-cbr-per// rts // per-nrt-cph-bll)
BLL-CPH-PVG-SHA-FOC-CAN:
BLL var stille her ved 9 tiden om formiddagen. Der var udover mit fly (LN-RDG) kun en forsinket SK MD80 til MJT.
Turen til CPH var ganske uneventfull - huskede idag at bære koppen til kaffe ombord. (hvorfor SAS forlanger, at indenrigspax skal tage "egen" kop med ombord er beyond a joke - men meget sigende for dagens Sorry About Service attitude).
Havde masser af tid I CPH, så der blev tid en del spotting inden turen gik videre til PVG.
Denne lille tyske "jet jager" var på besøg
det samme var den britiske bus
Turen til PVG var med LN-RKG, en noget slidt dame, med et meget slidt crew. Der var ikke nær fyldt om ombord hvilket var dejligt for pax - men skidt for SAS. Række 31 vindues plads kan varmt anbefales! Maden ombord var "ubeskrivelig". Valget mht vin stod mellem ISKOLD rød eller hvidvin - af to onder blev det hvidvinen som akkompagnement til de tre microgram kartoffelmos med "kjötbollar" som der blev serveret. Var det ikke for de sandwich der blev delt ud i løbet af natten, ville selv en anorektiker sulte ombord. Note to self: Næste gang du flyver med SAS, så spis hjemmefra!
Fik set en episode af "midsummer night murders" - godt! Og fik uploaded 4 billeder til airpics - det airborne internet er godt - men der kunne bruges plugs til strøm også på cattleclass!
PVG er en kæmpe lufthavn -men meget svær at fotografere fly fra. Faktisk er det nemmest fra det fly man lander med:
United colurs of PVG
En japaner bagfra
I PVG fik jeg også set de første af mange kinesiske fly - denne her så jeg dog kun den ene af:
ellers var der masser af MD80, 737,757,747 ,767, 777, 319, 320 ,321,330,340,
300 ,310 mv
Senere samme dag skulle jeg fra SHA til FOC , med Xiamen Airlines, hvilket var en meget positiv oplevelse. En tur med en 737-700, B-2999, ikke en gammel BU maskine, men trods det en god tur. Havde ikke forventet noget at spise på en 1 times tur - men fik hvad de kaldte en "snack" det var en bakke med 2 slags kager, 3 stykker frugt, chips, en bolle samt peanuts - hertil gratis drikke varer.
Billeder fra SHA og FOC i køen.
FOC var en by der var ved at druke i regn - mens jeg var der blev 35000 mennesker evakueret, det gjorde også at da vi to dage sener skulle til CAN var det i regnvejr (b-2998 endnu en ikke-ex-BU 737-700) og turbulens der gjorde det umuligt for personalet at servere noget. Vi fik en forsinkelse på 45 min ud af FOC - men vi ventede dukkede der pludselig kold grøn te op til alle i gaten - nice touch.
CAN er en enorm lufthavn - men utrolig godt designet. Der er et uhyre effektivt flow af pax gennem lufthavnen. Ingen billeder ved ankomsten på grund af skybrud!
Dagen efter gik turen fra CAN til DLC. Det var så dagen med 3 times delay på CZ - ikke kun vores fly men samtlige CZ fly var forsinkede, på in rejsekammerat virkede det ikke overraskende. Men igen der var masser af drinks i gaten, og da vi endelig kom i luften med en A300-600 (B-2315) var der bunker af mad og drikke og film. Eneste minus ombord er den forfærdelige lyslilla farve som sæderne havde - godt man ikke havde tømmermænd.
end of part 1