Cathay til Dusseldorf

Cockpitview

ScanFlyer Gold
Da ser det endelig ut til at det ble avgjort hvor CX lander for sin neste Europa rute. Det har vært hard kamp om denne fra flere flyplasser som nå må se seg slått. Etter min egen mening, det eneste fornuftige valget av de siste kandidatene. DUS har både et lokalt marked som skal kunne bære denne ruten sammen med AB som kan feede gjennom OneWorld.
Jeg vil tro at mangelen på lokalt marked opp mot ikke å ha tilstrekkelig feed fra OneWorld var avgjørende her.

Subject to Government Approval, Cathay Pacific will launch new service to Germany, with 4 weekly Hong Kong – Dusseldorf operation from 01SEP15. This route will be operated by 4-class Boeing 777-300ER aircraft.
CX375 HKG0050 – 0715DUS 77W x357
CX376 DUS1320 – 0635+1HKG 77W x357
http://airlineroute.net/2015/02/03/cx-dus-sep15/
 
Re: Cathay til DUS

Var ARN vurdert her? Mulig det er enkeltes ønsketenkning, men har sett en og annen spekulasjon om det, men her kom jo SAS i forkjøpet.

Trodde dog CX ville vente med flere Europadestinasjoner til de begynte får A350-900

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y
 
Last edited:
Re: Cathay til DUS

Var ARN vurdert her? Mulig det er enkeltes ønsketenkning, men har sett en og annen spekulasjon om det, men her kom jo SAS i forkjøpet.

Trodde dog CX ville vente med flere Europadestinasjoner til de begynte får A350-900

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y

CPH var vurdert men de tapte mot ZRH of MAN om jeg husker korrekt. Og så sa CX som du så rett poengterer at de skulle avvente videre ekspansjon i Europa inntil de fikk 350, derfor ble jeg litt overrasket over at DUS ble lansert nå.

Jeg har store utfordringer med å se at CX går i konkurranse med SAS/ARN fra CPH som Star hub, men Copenhagen Connected har finansiell styrke til å gi de gode vilkår første 3-5 årene så er spørsmålet om det er nok for at det er en bærekraftig rute etter hvert. Jeg klarer ikke å se det.
 
Re: Cathay til DUS

Var ARN vurdert her? Mulig det er enkeltes ønsketenkning, men har sett en og annen spekulasjon om det, men her kom jo SAS i forkjøpet.

Trodde dog CX ville vente med flere Europadestinasjoner til de begynte får A350-900

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y

Meg kjent både Brussel og København. Om ikke som aktuelle kandidater innad i Cathay, men med store ressurser og betydelig innsats for å få Hong Kong med selskapet.
 
Last edited:
Re: Cathay til DUS

Uansett ganske premium heavy materiell de setter inn på ruta med deres 4-klasses 77W, 275 seter, med 6F 53C 34Y+ 182Y

Litt overraskende ja. F.eks går hele Australia uten F. Det samme gjør EWR, JNB, MAN, AMS og FCO, samt mange av frekvensene til CDG, LHR, SFO (de får 77W med J40/W32/Y268, dvs 65 seter ekstra pr flight)
ZRH får derimot F fra oppstarten.
 
Re: Cathay til DUS

Litt overraskende ja. F.eks går hele Australia uten F. Det samme gjør EWR, JNB, MAN, AMS og FCO, samt mange av frekvensene til CDG, LHR, SFO (de får 77W med J40/W32/Y268, dvs 65 seter ekstra pr flight)
ZRH får derimot F fra oppstarten.

Kan det være mangel på tilgjengelig materiell? Litt som TG ved oppstarten av OSL? Cathay har jo selv sagt at de avventer tilgjengelig materiell for videre ekspansjon i Europa, selv om de siste lanseringene på samme tid er en selvmotsigelse mot de uttalelsene.
 
Re: Cathay til DUS

Kan det være mangel på tilgjengelig materiell? Litt som TG ved oppstarten av OSL? Cathay har jo selv sagt at de avventer tilgjengelig materiell for videre ekspansjon i Europa, selv om de siste lanseringene på samme tid er en selvmotsigelse mot de uttalelsene.


Godt mulig, men behovet for F ville jeg tro er bedre mot LHR f.eks, men mulig de har en strategi[emoji12].
 
Back
Top