Cathay, og deres underselskaper, som slet allerede før Korona kom og mer eller mindre stengte ned hele butikken utenom nå få daglige flighter, vil som andre flyselskap også på et tidspunkt ha behov for friske midler.
Jeg antar riktignok deres 20 747 fraktere er opptatt i disse dager, men det hindret dem ikke å rapportere et tap på rundt nesten 6 mrd kroner ($580 mill) i årets fire første måneder
En fordel for Cathay sin del riktignok er at gjennom sine 3 største eiere, Swire (45%), Air China (30%) og Qatar Airways (10%) har relativt sterke eiere, som eventuelt kan bidra
https://www.flightglobal.com/airlin...to-april-on-coronavirus-impact/138389.article
Jeg antar riktignok deres 20 747 fraktere er opptatt i disse dager, men det hindret dem ikke å rapportere et tap på rundt nesten 6 mrd kroner ($580 mill) i årets fire første måneder
En fordel for Cathay sin del riktignok er at gjennom sine 3 største eiere, Swire (45%), Air China (30%) og Qatar Airways (10%) har relativt sterke eiere, som eventuelt kan bidra
https://www.flightglobal.com/airlin...to-april-on-coronavirus-impact/138389.article
Cathay Pacific and its subsidiary Cathay Dragon made a HK$4.5 billion ($580 million) loss for the first four months of the year, according to unaudited financial results, amid depressed travel demand during the coronavirus outbreak.