• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Catch of the Day

LCH

ScanFlyer Crusty
Medlem
Disse to skjønnhetene (trodde aldri jeg skulle bruke det ordet om en DO-228) sto hos min lokale brukthandel og trengte et nytt hjem. Kunne jo ikke si nei...

767en er i en 1:100 og er sannsynligvis en promomodell. Den mangler desverre skiven med turbinblader i den ene motoren, utover det og noen mindre chips i malingen på vingene er den i god stand.

Maurslukeren tror jeg er enten 1:50 eller 1:72.

De fikk selvsagt hedersplassen i stua! (Ja, jeg er singel, og dette forklarer mulignes hvorfor... :p)

Attachments

• IMG_1021 (Small).JPG
    IMG_1021 (Small).JPG
    44.2 KB · Views: 319
  • IMG_1022 (Small).JPG
    IMG_1022 (Small).JPG
    40 KB · Views: 317
Last edited:
Fine flymodeller du har. Jeg kunne tenkt meg ha den modellen av Norving. Blir vel ikke lett å finne den tenker jeg :( Jeg kjente noen piloter som jobbet hos norving og jeg fikk gratis reise med Dornier 228 fra TRD til Østersund. Fine minner. :)

Samme brukthandleren (Empire i Kirkeveien) hadde også denne Fellowshipen Den er i 1:72 tror jeg, i metall, men desverre noe mere gulnet enn den ser ut til på bildet. Betalte 500,- totalt for 767en og maurslukeren og 500,- for Fellowshipen.

Attachments

• IMG_1024 (Small).JPG
    IMG_1024 (Small).JPG
    44.2 KB · Views: 136
Last edited:
Back