• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cat III landing

Rland

ScanFlyer Silver
Medlem
I dag tidlig informerte kapteinen før landing på OSL at det på grunn av tåke ble en Cat III landing. Alt elektronisk utstyr matte derfor skrues av.

Flere rundt meg satt med telefoner og IPad trolig i flight mode og leste aviser. Kabin personalet som gjorde cabin check brydde seg ikke...

Hva er saken her? Er flight mode tillat under Cat III landing, eller skulle kabinpersonalet fulgt informasjonen fra kapteinen nøyere opp
 
I dag tidlig informerte kapteinen før landing på OSL at det på grunn av tåke ble en Cat III landing. Alt elektronisk utstyr matte derfor skrues av.

Flere rundt meg satt med telefoner og IPad trolig i flight mode og leste aviser. Kabin personalet som gjorde cabin check brydde seg ikke...

Hva er saken her? Er flight mode tillat under Cat III landing, eller skulle kabinpersonalet fulgt informasjonen fra kapteinen nøyere opp

Her gjorde ikke kabinen jobben sin.
Når det er Cat 3 landing, skal alt elektronisk skrues av og legges i lommen/hyllen. Dette er fordi man fortsatt ikke kan garantere at elektronisk utstyr ikke har noen innvirkning på instrumentene.
 
Back
Top