• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cambridge Airport legges ned for trafikk

Someone

Moderator
Medlem
Etter flyplassen i Manston ble lagt ned for passasjertrafikk i fjor er det nå kommet til den neste britiske flyplassen: Cambridge

Fra slutten av januar er det slutt på passasjertrafikk da dagens volumer ikke er nok til og opprettholde lønnsomhet.
Det betyr slutten for deres Gøteborgrute som opereres av Sun-Air

http://www.cambridge-news.co.uk/Cambridge-Airport-axes-flights/story-28284945-detail/story.html
"Regrettably as a result, we are to end support to the regular charter and schedule passenger flights from Cambridge Airport with effect from January 31, 2016, which will allow us to focus on our core engineering business activities."

Selve flyplassen vil fortsatt være åpen da det foregår mye vedlikeholdsaktiviteter der, men den vil bli stengt for kommersiell trafikk
 
Tja er vel ikke grunnlag for all verdens flyplasser i såpass relativ nærhet til London selv om Cambridge er ca mellom London og Birmingham. Bristol har jo flyplass, men det er jo en langt større by enn Cambridge. Bristol har jo også ganske nært Cardiff. Generelt har nok UK langt flere flyplasser i sørdelen enn det strengt tatt er behov for, men til gjengjeld så slipper folk å ta turen til London.
 
Tja er vel ikke grunnlag for all verdens flyplasser i såpass relativ nærhet til London selv om Cambridge er ca mellom London og Birmingham. Bristol har jo flyplass, men det er jo en langt større by enn Cambridge. Bristol har jo også ganske nært Cardiff. Generelt har nok UK langt flere flyplasser i sørdelen enn det strengt tatt er behov for, men til gjengjeld så slipper folk å ta turen til London.

Og London er nettopp flaskehalsen. De fleste flyplassene i sør har god og sunn økonomi noe som skulle tilsi at de har livets rett.
 
Back
Top