• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CAL Cargo Airlines til OSL

• Thread starter Thread starter Nja
  • Start date Start date

Nja

ScanFlyer Blue
Hei

Noen som vet rutetidene til CAL Cargo Airlines på OSl fra 16 mai?

http://www.hangar.no/nytt-fraktselskap-starter-rute-til-oslo-lufthavn/
16. mai er det oppstart på en ny fraktrute fra Avinor Oslo lufthavn til Tel Aviv i Israel med CAL Cargo Airlines.

Oslo lufthavn fortsetter den sterke veksten og satsningen på flyfrakt når CAL Cargo Airlines åpner ny fraktrute 16. mai. Hver tirsdag vil selskapet fly direkte til Tel Aviv i Israel med sin Boeing 747-400F lastet med fersk norsk sjømat.

Siste jeg hørte var tidlig ankomst og ut innen kl 1000. Er jo en del maskiner som skal ankomme senere.
S

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ser de er her i Atlanta innimellom. Skikkelige fargeklatter. Not. :p

Men artig å se at de får det til. Kommet et stykke videre siden vi stappet 6-7 tonn inn i mine Swissair MD-80'er, gitt ...

Har de egne fly eller leid inn? Jeg finner ikke noe på Jetphotos eller Planespotters.

Da er første fly på OSL. Fargeklatten 4X-ICB tok første turen, en frakter som begynte sitt liv hos Singapore Airlines

Fredagens CAL-rute opereres av det nystartede ACE Belgium Freighters med deres OO-ACE. De fikk sitt AOC for kun noen uker siden. Ser at noen av de samme folka som er/var i CAL er inolvert, så det er mulig det er noe samarbeid her.
Deres første maskin er da også CAL's forhenværende 4X-IGC. Fly nummer to ventes mot slutten av året.

De som håper på nok en kritthvit 747 kan nok glede seg. :p

Ser at Israel planlegger forby fire motors fly inn til landet fra sommeren 2023. Så da spøker det vel fort for denne ruten

Det åpnes også for dispensasjoner, så det stopper neppe. Forsvaret har også noen 707’er.

Challenge Airlines IL (CAL Cargo) skal ta inn 767 i flåten 4Q22.

Last edited:
Back