• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bytte av MCP 737

Northrider

FlyKirurg
Hvordan er det å bytte fra den gamle MCPen til den nye? Er det nærmest plug and play eller er det større endringer i F. Eks wiring som må gjøres?
Det eneste jeg mener å ha fått med meg er at den nye Collins er Fail operational? Men er det andre fordeler som gjør at denne nye kom?

På forhånd takk for svar! [emoji2]
 
De er kun fail operational hos kunder som betaler (masse) for dette. F. Eks. Air Berlin i sin tid.
 
Er en del forandringer. Nye MCPen fra Honeywell har blant annet en egen Autothrottle computer etc. Har aldri oppgradert dette selv.

Bytte av MCP generelt er ikke store jobben skrumessig. Noen skruer over og under glearshield og ett par plugger bak. Testen derimot er litt mer omfattende :)
 
Back
Top